Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke bøger skal jeg bruge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at lave min ejen hjemmeside (wordpress) men vil godt lære noget mere om det med php og andre ting har næsten styr på html.

Men hvilke bøger skal jeg købe havde tænkt på at købe: CSS, HTML (til at kigge i altså opsalgs bog) de 2 bøger, men skal jo bruge flere til fx php Hvilke vil i anbefale (PÅ DANSK)  

www.infobold.dk

Mvh Lasse

Fra Århus
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:08
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 00:52

Mads Siim:

Vil til php foreslå: http://dk.php.net/manual/en/index.php

Stort set alt står der.

Den er dog på engelsk.

/Snogard

der er også phpartikler.dk og skal også lære javascripts hvad siger i der og er der en bog til php

Og skal jeg kæbe de 2 bøger html, css ??

Fra Århus
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:16

Hej,

Jeg synes det er svært med bøger. Det er svært at vurdere, hvad du har behov for, fremfor det jeg selv ville have behov for. Smile

Det jeg selv har gjort er at gå helt væk fra bøger. I stedet har jeg 2 skærme og har sat mig til at lære nyt ved at gøre det, frem for at læse det.

Så på den ene skærm koder jeg, mens jeg hiver diverse hjemmesider med guides frem på den anden skærm. Alt mens jeg koder op mod en lokalhost.

Min personlige opskrift er derfor:
1. En lokalthost (f.eks. WampServer)
2. To skærme - en til at kode på og en til materiale (guides, bøger m.m.) - 2 skærme letter overskueligheden ved at skulle skifte skærmbilleder
3. Finde den eller de problemstillinger jeg er i og så google det - Skal du f.eks. lave et JavaScript der skal kunne et, så er det det man søger efter
4. Bookmarke de brugbare sider man finder
5. Få det man skal bruge til at virke som et selvstændigt element, for derefter at implementere det i sin endelige løsning

For mig er resultatet at jeg sparer en formue i bøger, opbygger en lang række enkelt stående elementer som alle kan bruges i flere hele løsninger, og jeg bruger kun tid og ressourcer på at lære det jeg har behov for.

Jeg håber du kan bruge det. Men at give dig konkrete bøger jeg mener du skal købe er svært for mig, da jeg ikke kender dit specifikke behov. Smile

/Mads Siim

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)