Hej,
Jeg synes det er svært med bøger. Det er svært at vurdere, hvad du har behov for, fremfor det jeg selv ville have behov for. 
Det jeg selv har gjort er at gå helt væk fra bøger. I stedet har jeg 2 skærme og har sat mig til at lære nyt ved at gøre det, frem for at læse det.
Så på den ene skærm koder jeg, mens jeg hiver diverse hjemmesider med guides frem på den anden skærm. Alt mens jeg koder op mod en lokalhost.
Min personlige opskrift er derfor:
1. En lokalthost (f.eks. WampServer)
2. To skærme - en til at kode på og en til materiale (guides, bøger m.m.) - 2 skærme letter overskueligheden ved at skulle skifte skærmbilleder
3. Finde den eller de problemstillinger jeg er i og så google det - Skal du f.eks. lave et JavaScript der skal kunne et, så er det det man søger efter
4. Bookmarke de brugbare sider man finder
5. Få det man skal bruge til at virke som et selvstændigt element, for derefter at implementere det i sin endelige løsning
For mig er resultatet at jeg sparer en formue i bøger, opbygger en lang række enkelt stående elementer som alle kan bruges i flere hele løsninger, og jeg bruger kun tid og ressourcer på at lære det jeg har behov for.
Jeg håber du kan bruge det. Men at give dig konkrete bøger jeg mener du skal købe er svært for mig, da jeg ikke kender dit specifikke behov. 
/Mads Siim