Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af arbejdsstation

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har på det seneste fået flere ordrer end normalt (hvilket jo kun er godt). Det har dog resulteret i endnu flere timer foran computeren. Jeg bruger min private bærbare pc i min enkeltmandsvirksomhed, hvilket også er fint nok. Jeg har nu købt et eksternt keyboard og en mus -- det holder ikke at skulle sidde med touchpad'en i længere tid ad gangen.

Jeg vil høre, om jeg kan forsvare at købe disse ting gennem min virksomhed og dermed fratrække moms. Udstyret skal udelukkende bruges i forbindelse med arbejde. Og hvis jeg kan: Skal jeg så bogføre det på materielt inventar i min kontoplan?

Jeg håber, at I kan komme med et hurtigt svar på dette. Smile

På forhånd tak.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Hej!

Ja....det kan du godt.

Du skal nok ikke aktivere det, men udgiftsfør det under f.eks. EDB-omkostninger hardware.

Såfremt du kører computeren over i din virksomhed, må du ikke fratrække momsen på denne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Skrevet kl. 17:59

Okay, det lyder godt.

Har heller ikke tænkt mig at køre min computer over i firmaet. Den bruger jeg også privat.

Jeg bruger standardkontoplanen i Stone's SummaSummarum 3. Den har ikke en konto, der hedder EDB-omkostninger. Ville det være i orden, hvis jeg selv oprettede en sådan konto med standard 25 % købsmoms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01

Ja....det kunne du gøre, ellers brug kontoen småanskaffelser, kan ikke lige huske kontonummeret.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Skrevet kl. 18:02

Okay. Jeg opretter bare en selvstændig konto til IT-udstyr. Det kan være, at det kommer mere ind på den i det lange løb.

Mange tak for dit hurtige svar!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)