Er pt. bosat i Bremen, Tyskland da jeg arbejder på en saudiarabisk prins/sheik's private megayacht som ligger i havn hernede henover vinteren.
Jeg får, udover min løn, også 250 euro om ugen til mad og til lidt godt hist og her i dagligdagen. Dog er 250 euro langt mere end hvad jeg behøver, og jeg vil derfor gerne indsætte et par hundrede euro om måneden på min konto, men hvordan kan det lade sig gøre?
Jeg fandt en MoneyGram i dag og spurgte dem, men tilsyneladende kan man ikke bare gå ind og give en bank eller lign. sine bankoplysninger (IBAN og Swift etc.), og derved indsætte penge manuelt ind på sin konto..
Er der nogen der kender en måde at gøre dette på? Har nemlig svært ved at spare penge når de bare ligger og flyder eller når jeg har dem mellem hænderne.
hvad med at oprette en konto i en tysk bank. Sæt pengene ind der, og når der er nok overføre dem hjem til. Det koster formentlig kun et par eur i gebyr og 1,5 % i vekselkurs. Moneygram, western union mm. er vist en hel del dyrere.
I disse hvidvaskningstider/terror kommer du ikke uden om at skulle have pas, adresse og tysk skatte-/personummer. Så skulle det til gengæld ikke være noget problem
Kan huske da jeg boede i Barcelona i 2 måneder sidste forår. For at få en konto skulle jeg også igennem adskillige procedurer for at få en almindelig konto.