Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community invest?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere af Amino,

Har gået og tænkt lidt over en mulig forretningsidé, og vil derfor gerne have jeres respons.

Her er projektet:

En hjemmeside, hvor brugere opretter sig, og samtidig betaler 1000 kr. til en "fælles" investeringspulje. Investeringspuljen administreres af websites brugere (flertallet). Hvorledes den samlede kapital skal investeres afgøres nemlig demokratisk af websitetes brugere - tildels for at se om flertallet har ret? også når det kommer til investerings relaterede spørgsmål.

En del af "projektet" er ligeledes at finde ud af om et demokratisk flertallet har ret?

Sandsynligheden for at foretage en dårlig investering bliver unægteligt minimeret af at (f.eks) 700 ud af 1000 stemmer "for" en given investering.

Wesitets brugere stemmer ligeledes også om hvornår og hvor mange af investeringspuljens (vundne) penge der skal hives ud til profit for "investorene".

Håber I udfra dette kan fornemme hvilket "koncept" jeg prøver at beskrive.

Kom med din mening om ovenstående!

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 16:26

Hej Lasse...

Jeg er ked af at du ikke er den første der har fået den ide, har arbejdet på den siden foråret :-)

Jeg har hele konceptet liggende, og er i fuld gang med at implementere det.... www.onlineventure.dk

Pt. er der mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet, så man kan holde sig opdateret på den præcise launchdato.

Der er planlagt lancering lige efter nytår...

Mvh

Allan

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Fra Toustrup Mark
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:39

Hvorfor er det at brugeren skal være bundet op på et bestemt beløb. Kunne stemmerne ikke være fordelt efter beløbet.

Mange bække små kan blive til en hel flod:)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:27

Der er jeg enig med adolfsen, det kunne være sjovt at lade folk købe andele. Enten i den forstand at man kan investere 1000 og have 10 stemmer eller at man kan købe andres andele ligesom i et selskab. Der skal logisk nok stiftes et selskab når 125.000 er indsamlet, så du ikke hæfter personligt for deres eventuelle dårlige investeringsevne.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:46

Jeg tilmeldte mig lige nyhedsbrevet. Hvor langt er i med projektet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 09:43

Kenneth Dambo:

Jeg tilmeldte mig lige nyhedsbrevet. Hvor langt er i med projektet?

Tak for tilmeldingen....

Projektet forventes udrullet omkring 1 feb.

abonnenter af nyhedsbrevet vil som nævnt modtage yderligere info når vi nærmer os launch datoen... - konceptet bygger på at jo flere vi er, jo mere får den enkelte ud af at deltage, så spred venligst budskabet om www.onlineVenture.dk 

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)