Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af firmanavn og domæne - hvordan flytter jeg over?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne skifte firmanavn og dermed også domæne på webbutikken. Alle sider og URL'er vil være det samme på den samme IP-adresse, det er blot domænenavnet, som skifter.

Jeg kan på DNS niveau lave permanent redirects fra gammelt til nyt domæne. Men er der andet jeg skal tænke på og evt, i hvilken rækkefølge skal jeg gøre det? Der er jo også min verify-kode fra Google webmaster tools, analytics data etc.

Håber på nogle gode kvalificerede svar - som altid :-)

Venlig hilsen
Ole

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:52

Hej Ole,

Du lægger vel ud med at downloade alt indhold fra serveren og uploade det til det nye domæne. Inkl. koden fra webmaster tools, analytics data og alt det der.
Herefter kan du sætte dit redirect op, og så skulle alt være klar.

Det er så med forbehold for, at jeg ikke kender til teknikken bag din specifikke webshop, så der kan være noget med ændringer af databaser, databasehenvisninger, config-filer og den slags på det nye domæne, før alt fungerer.

Opdatering: Der var jeg da vist lige hurtig nok. Når det er et nyt domæne, skal du da netop ind og erstatte webmaster-koden og indsætte en ny analytics-kode i den nye version af shoppen, efter du har uploadet dine data på det nye domæne.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 07:08

Hej Frank

Der er ikke noget, som skal flyttes. Det er 100% den samme shop, det bliver på den samme maskine, det er blot domænenavnet, som skal skiftes ud.

Domænenavnet på shoppen kan skiftes dynamisk i mit setup. Så er det måske nok at gøre dette og herefter indsætte ny webmaster- og analyticskode og redirecte gammelt domæne til det nye, så alle mine indgående og cachede links stadig virker?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:45

Anyone?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 09:06

Ole Thorup:

Domænenavnet på shoppen kan skiftes dynamisk i mit setup. Så er det måske nok at gøre dette og herefter indsætte ny webmaster- og analyticskode og redirecte gammelt domæne til det nye, så alle mine indgående og cachede links stadig virker?

Hej igen,

Det her lyder som opskriften, når du kan rette domænenavnet direkte i shoppens software.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:43

Giver det ingen problemer "undervejs"? Jeg tænker på at Googles indeks i en periode vil være et miks af gammelt/nyt domæne.

Det, som findes lige nu er, at Google kender fairtime.dk som en 301 redirect til deside.dk. Dette bliver så "vendt om" så fairtime.dk peger på selve sitet, mens alle links til deside.dk vil blive 301 redirected til fairtime.dk (med samme undersider)

Herefter vil jeg så bekræftet mit website i Google Webmaster Tools med en ny verify kode.

Kan jeg så bare nedlægge det gamle site i Webmaster Tools, eller bør det eksisterede sideløbende i en periode, eller er det bare fuldstændig ligegyldigt? Referencen til mit XML sitemap fra det gamle domæne vil jo fremover pege på det nye domæne qua min redirect.

Jeg vil bare gerne gøre det korrekt første gang.

Venlig hilsen
Ole

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 09:53

Lige i skiftefasen vil du nok opleve en vis fluktuation i resultaterne, indtil Google har fået helt styr på det nye setup. Derfor skal du måske overveje at vente til efter julehandlen med at skifte.

XML Sitemaps har jeg ikke selv brugt meget tid på, så her vil jeg nødig kloge mig.

Mht. det gamle site i webmaster tools, så bør det være helt ligegyldigt, når du 301-redirecter over til det nye domæne. Du vil i så fald heller ikke have verify-koden i headeren mere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)