Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netannoncering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminobrugere

Jeg går og sysler med en forretningsidé, som forhåbentlig kan omsættes til en tilværelse som selvstændig. Inden det sker, vil jeg dog lige trykprøve idéen og syreteste økonomien bag.



Derfor tænkte jeg, at alle de kloge hoveder der er samlet herinde måske kan hjælpe mig.



Jeg har behov for input på følgende spørgsmål omkring markedsføring:



1) Hvad er prisen per visning af et banner på en hjemmeside (Pay-per-view)? 


2) Hvad er prisen per respons (klik) på et banner på en hjemmeside (Pay-per-click)?



3) Hvad er prisen for at sponsorere et søgeord på en af de store søgemaskiner (adwords)? Jeg har hørt at disse (i nogle tilfælde) sælges på auktion og at prisen her varierer fra 1-30 kroner – kan dette bekræftes?



Ovenstående priser varierer formentlig. I så fald vil en indikation af prisniveauet blive modtaget med kyshånd


På forhånd tak for hjælpen!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

Prøv at kigge på nedenstående tråd, der er vist en del indlæg der kan hjælpe dig:

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=445

Mhs. til f.eks. AdWords så afregner du pr. klik, og bestemmer selv hvor meget du vil give. Desto mere du giver, desto højere kommer du blandt de sponsorerede annoncører. Prisen starter ved 40 øre og kan gå op derefter.
Du kan i princippet selv oprette en AdWords konto (koster dog 40 kr.), og benytte deres værktøj til ca. at se hvor meget du skal betale for gode placeringer på de forskellige søgeord.
Fra København
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune


Tak for svaret. Jeg troede faktisk min scanning af Amino for tråde om dette emne var fuldkommen. Men super at der allerede ligger en guldgrube om online reklame på Amino. Den vil jeg snarest lure nærmere på.

 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du sikkert læst min tråd igennem hvor jeg får en del hjælp, jeg stod i samme problem som dig.


Lidt om mine erfaringer.

 

Hvis du skal leve af annoncesalget, må du selv sætte dig ind i det og ikke benytte de mange firmaer der laver den slags for dig, sagde en klog mand til mig.

 

hvad prisen på dine annoncer skal være er meget svær at fastsætte alt efter hvilken målgruppe du har.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)