Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics mål - hvad gør jeg galt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et Affiliate-website.

I den forbindelse har jeg en række links, der åbner et nyt website. Links'ne ser ud på følgende måde:

Jeg ønsker nu at måle hvor mange gange, der bliver klikket på mine links. Derfor har jeg sat Google Analytics op med et "Affiliate"-mål på følgende måde:

Aktivt mål: Til

Søgeordstype: Hovedmatch

Målwebadresse: /Product.aspx

Målværdi: 0.0

Men når jeg checker min rapport, er der ingen opnåede mål. Hvad gør jeg mon forkert?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:35
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 15:53

Jeg har nok forklaret mig lidt dårligt...

Product.aspx filen ligger på mit website. Når siden bliver kaldt, finder den det eksterne link i en XML-fil (baseret på parameteren) og åbner det i et nyt website. Derefter laver serveren et "History Back", så brugeren kommer tilbage på den side, Product.aspx blev kaldt fra (håber det giver mening).

Det jeg gerne vil tracke er, når nogen "åbner" Product.aspx - og også meget gerne den parameter, den bliver åbnet med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:54

Der er en risiko for at History.back bliver kaldt før Analytics tracking koden, og i så fald bliver der ikke tracket. Brug hellere den løsning jeg skitserede først.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:37

Det har du nok ret i. Product.aspx siden figurerer heller ikke under "indhold" på Google Analytics.

Jeg har en robots.txt, der siger, at Google Bot'en ikke skal følge linket til Product.aspx-siden. Men det har vel ikke indflydelse på trackingen i Analytics (eller hvad)?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)