Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortbetaling - skal tage imod internationale kort?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg tager i dag udelukkende imod Dankort og eDankort i min webshop - www.secubi.dk - som handler med videoovervågning til private og mindre virksomheder.

Langt størstedelen af alle danskere besidder et Dankort eller Visa/Dankort, men er det stadig en nødvendighed at tage imod internationale kort - prisen på sådan en indløsningsaftale taget i betragtning.

Findes der eventuelt statistik over, hvor mange handler over nettet der foretages med forskellige korttyper?

Hvad er jeres erfaring?

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen

Rasmus

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 10:18
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:34

Hej Christian

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg vil prøve at kigge på det. Ser spændende ud.

Det har vel også noget med målgruppe og branche at gøre?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, målgruppen har helt klart en betydning.

F.eks. er VISA Electron udbredt blandt private med lave indtægter, og ses oftest ved små betalinger. Derimod er f.eks. MasterCard  udbredt blandt virksomheder og private med høje indtægter. Det er min oplevelse blandt virksomheder, at det kan ske, at de kun har en type kort, og det kan f.eks. være MasterCard. Mens private med kort stort set altid har Dankort, hvis ikke de bruger VISA Electron.

Det kan for nogle kunder være attraktivt at kunne betale med MasterCard, selvom de har et Dankort. Det skyldes at man med et MasterCard som standard får op til 40 dages gratis kredit, hvis du undlader at opkræve betalingskortgebyret hos kunden.

Hvis du har internationale kunder, så skal du som minimum modtage MasterCard og VISA.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 15:41

Hej Christian

Tak for dit svar. Jeg har ingen udenlandske kunder, men en del erhvervskunder. Nogle virksomheder har slet ikke kort, og betaler derfor ved overførsel.

Kunne være interessant at høre, hvordan andre webshops salgs fordeler sig på de forskellige korttyper.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 21:33

Hej Rasmus,

Du finder en statistik over internettransaktioner fordel på hhv. danske og internationale kort her: http://www.pbs.dk/dk/ompbs/fakta/internetbetalinger/

Vi ser forsat en stigning i de internationale kort transaktioner og der er flere danskere der i dag har et internationalt kreditkort udover deres Dankort. Disse bliver jo også rimelig aggressivt markedsført af bankerne, f.eks. i forbindelse med fordelsprogrammerne hvor det nærmest er et krav.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 21:50

Hej Thomas

Tak for din henvisning. Præcis sådan noget statistik, som jeg manglede. Mange tak.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:14

Hej Rasmus

Når din målgruppe er erhvervskunder, vil jeg mene at du kan opnå stor fordel ved at kunne modtage andet end Dankort - både VISA & Mastercard.

Og så koster det ikke meget mere end én eller to opnåede merordrer at modtage de øvrige kort, hvis jeg da stadig har en lille smule forstand på avancerne i sikkerhedsbranchen ;)

Så hvorfor ikke gøre det?? Det værste der kunne ske var jo en meromsætning på minimum 12%...

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:41

Jeg er efterhånden overbevist om at dankortet snart helt kan undværes :-)
Hvilket iøvrigt glæder mit hjerte grusomt fordi pbs er alt for sløve...

Alene rigtigt mange shell kunder har mastercard...
Langt de fleste med dankort, har et kombineret visa/dankort...
Alle dem der skylder penge væk, har kun et visa electron...
Alle dem der skylder penge væk (hvilket flere og flere gør ;-) ) er tvunget til at låne det sidste de kan via et mastercard...
I det hele taget, enhver der har været uden for danmarks grænser de sidste par år har noget andet end dankort.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:13

Visa/Dankort er jo et kombineret kort bestående af både både et Dankort og et Visa-kort. Så alle med et Visa/Dankort har jo sådan set et Dankort, hvilket langt de fleste har. Så at sige, at det er uden betydning, mener jeg ikke er korrekt. Det er dog korrekt, at næsten ingen besidder "rene" dankort længere.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)