Jeg tager i dag udelukkende imod Dankort og eDankort i min webshop - www.secubi.dk - som handler med videoovervågning til private og mindre virksomheder.
Langt størstedelen af alle danskere besidder et Dankort eller Visa/Dankort, men er det stadig en nødvendighed at tage imod internationale kort - prisen på sådan en indløsningsaftale taget i betragtning.
Findes der eventuelt statistik over, hvor mange handler over nettet der foretages med forskellige korttyper?
Hvad er jeres erfaring?
På forhånd mange tak.
Venlig hilsen
Rasmus
Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv
F.eks. er VISA
Electron udbredt blandt private med lave indtægter, og ses oftest ved
små betalinger. Derimod er f.eks. MasterCard udbredt blandt
virksomheder og private med høje indtægter. Det er min oplevelse blandt
virksomheder, at det kan ske, at de kun har en type kort, og det kan
f.eks. være MasterCard. Mens private med kort stort set altid har Dankort, hvis
ikke de bruger VISA Electron.
Det kan for nogle kunder være attraktivt at kunne betale med MasterCard, selvom de har et Dankort. Det skyldes at man med et MasterCard som standard får op til 40 dages gratis kredit, hvis du undlader at opkræve betalingskortgebyret hos kunden.
Hvis du har internationale kunder, så skal du som minimum modtage MasterCard og VISA.
Tak for dit svar. Jeg har ingen udenlandske kunder, men en del erhvervskunder. Nogle virksomheder har slet ikke kort, og betaler derfor ved overførsel.
Kunne være interessant at høre, hvordan andre webshops salgs fordeler sig på de forskellige korttyper.
Vi ser forsat en stigning i de internationale kort transaktioner og der er flere danskere der i dag har et internationalt kreditkort udover deres Dankort. Disse bliver jo også rimelig aggressivt markedsført af bankerne, f.eks. i forbindelse med fordelsprogrammerne hvor det nærmest er et krav.
Når din målgruppe er erhvervskunder, vil jeg mene at du kan opnå stor fordel ved at kunne modtage andet end Dankort - både VISA & Mastercard.
Og så koster det ikke meget mere end én eller to opnåede merordrer at modtage de øvrige kort, hvis jeg da stadig har en lille smule forstand på avancerne i sikkerhedsbranchen ;)
Så hvorfor ikke gøre det?? Det værste der kunne ske var jo en meromsætning på minimum 12%...
Jeg er efterhånden overbevist om at dankortet snart helt kan undværes :-) Hvilket iøvrigt glæder mit hjerte grusomt fordi pbs er alt for sløve...
Alene rigtigt mange shell kunder har mastercard... Langt de fleste med dankort, har et kombineret visa/dankort... Alle dem der skylder penge væk, har kun et visa electron... Alle dem der skylder penge væk (hvilket flere og flere gør ;-) ) er tvunget til at låne det sidste de kan via et mastercard... I det hele taget, enhver der har været uden for danmarks grænser de sidste par år har noget andet end dankort.
Visa/Dankort er jo et kombineret kort bestående af både både et Dankort og et Visa-kort. Så alle med et Visa/Dankort har jo sådan set et Dankort, hvilket langt de fleste har. Så at sige, at det er uden betydning, mener jeg ikke er korrekt. Det er dog korrekt, at næsten ingen besidder "rene" dankort længere.