Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor, Regnskab og omkostninger til dette

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Jørgen...jeg har ikke erklæret, at billigt behøver at være dårligt, men at man ikke

kun kan bruge prisen som parameter, som du har kørt så utrolig meget på.

Der kan du så tage seriøst eller ej.  

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes I skal stoppe jeres krig. Det fører ikke til noget, udover badwill for jer begge, og hvis I satte jer sammen en dag overfor hinanden kunne I sikkert blive enige om meget.

Jørgen jeg er helt enig i at parametrene ikke er målbare når vi taler om ydelser fra revisor/advokat, men den enkelte kunde vil til enhver tid kunne sætte sig ned og vurdere om han/hun får valuta for pengene set i forhold til det der betales. Her tænker jeg ikke på om kunden mener at det er en fair pris for at få udarbejdet et regnskab, men på en vurdering af om kunden får et økonomisk udbytte ud af at bruge sin revisor. Dvs. om vedkommende får de relevante inputs (kvalitet) fra sin revisor.  Derved falder vi også tilbage til det som Klovn ganske rigtigt siger: Kemi ! Hvis ikke kemien passer mellem revisor og kunde er der risiko for at de går forbi hinanden, fordi de ikke taler samme sprog og det er vigtigt.    

Den største fare er at man vælger en revisor hvor dennes eneste opgave er at opstille et regnskab og måske lave bogføringen. Derved får man ikke udnyttet den indsigt som revisoren får i kundens forhold, sammenholdt med revisorens kompetencer. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Nej Jørgen...jeg har ikke erklæret, at billigt behøver at være dårligt, men at man ikke

kun kan bruge prisen som parameter, som du har kørt så utrolig meget på.

Der kan du så tage seriøst eller ej.  

Hej peter:

Med sådan en påstand må du kunne henvise til en tråd hvor jeg siger at prisen er det eneste det drejer sig om. Det er slet ikke min holdning. Jeg skal ikke kunne udelukke at have skrevet noget der meget nemt kan tolkes i den retning, men i så fald vil jeg gerne tage mine ord i mig igen om nødvendigt.

Jeg tvivler heller ikke på at du har flere referencer end mig eller at du ved mere om økonomi og revision end mig. Jeg anerkender dine evner og du har også anerkendt at jeg "muligvis" kan finde ud af mit arbejde. Så langt så godt ! Jeg sætter bare et stort spørgsmålstegn ved din åbenlyse påstand om at din bogføring skulle være bedre end min (det er en logisk konsekvens af den du-får-hvad-du-betaler-for-tankegang du lægger for dagen kombineret med en højere pris)

Det eneste du har og have det i er referencer og worst-case-scenario-anekdoter om hvordan andre bogholderifirmaer tager røven på folk. Det kan da ikke være en målestok for kvalitet !

Skattekonsulenterne:

Jeg har snakket med Peter i sin tid telefonisk og det var mit indtryk at der var rigtig god kemi og vi kunne blive enige om mange ting.

Jeg tilbød Peter et samarbejde før jeg begyndte at byde på "revisions"-opgaver herinde. Nu tolker Peter min tilstedeværelse som en hetz mod ham. Min ide var bare at vente på hans svar før jeg begyndte at "underbyde ham" - jeg mente altså jeg havde ventet længe nok på min henvendelse (uden feedback) da jeg gik ind og bød ind på opgaver her på amino.

Jeg vil altså mene (stik imod Peters påstande) at jeg ER kommet videre med mit liv og at jeg trives ganske udemærket, selv uden et samarbejde med hans ellers udemærkede virksomhed. Jeg kan dog ikke tage hensyn til interesser i en virksomhed jeg ikke har et samarbejde med.

Det kan være svært for implicerede parter at læse gennem mine indlæg, men det er egentlig ikke en personlig krig for mig. Det vil jeg gerne understrege. For mig er det ren business, - overlevelse om man vil. Jeg kan ikke acceptere nedgørelse af mig selv eller "kollegaer" (som udeforstående ofte automatisk putter mig i bås med). Hvis jeg tier stille er det vel fordi jeg accepterer det Peter skriver om os.

Jeg vil gerne overbevise potentielle kundeemner om at min ydelse er noget værd for dem. Når der så kommer en stor kanon frem og nedgør alle bogholdere til fordel for sit eget mere etablerede og velrenomerede revisionsselskab risikerer jeg at folk bliver skræmt væk fra mig. Det er sådan jeg anskuer situationen.

Jeg har også kontaktet Peter vedrørende køb af varelager samt udviklingsarbejde som ikke har noget med vores "revisor-mellemværende" at gøre, sideløbende. Udfra hans reaktion eller mangel af samme på disse henvendelser vurderer jeg at denne sag er af personlig karakter i hans univers.

Hvad badwill angår ved jeg ikke om du har ret - det burde du jo i princippet have, men jeg har oplevet en for mig ikke uvæsentlig kundestrøm som følge af disse tråde. Det kan være fordi folk ikke helt er nået til bunds i trådene endnu :) Det skyldes nok i virkeligheden nok blot eksponering af min signatur.

Jeg har ikke plads i mit fjendekartotek til dig Peter - pladserne er reserveret til de rigtige plattenslagere.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen...nu må det være nok.....jeg kan henvise til adskillige tråde, hvor du udlover "krig".

Og du har udelukkende kort på pris, og nærmest kortlagt din personlige økonomi her på Amino!

Men hensyn til pris modsiger du så pludselig dig selv.

Du er SGU god til at snakke udenom. Håber at din moster tror på det.

Og så lad os slutte fred her.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Pinligt, diskussionen bør tages et andet sted. Jeg vil hverken give den ene eller den anden ret - men når man diskuterer her bør det være på et sobert plan.

Lad os få Amino ånden retur Wink Fortsat god aften

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Pinligt, ja. Men i samme ombæring også tankevækkende at to virksomheder vælger at skabe et image der så absolut ikke tjener nogen af dem.

Rent personligt har jeg så absolut ingen problemer med at sige min mening, men jeg kunne aldrig drømme om at gøre det på en måde der ville ligge mit levebrød til last.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)