Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor, Regnskab og omkostninger til dette

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...Jørgen vi stopper her, og det er desværre ikke kun tilbud jeg tænker på.

Du ved udmærket selv, hvad jeg mener.

Find din egen stil, som du jo lagde ud med fra starten, men som du ikke følger mere.

Og kom så videre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Ja...Bent, det står enhver frit........men når man følger mig alle steder her på dette forum i

enhver anden henseende, så bliver jeg irritabel.

Jørgen lagde selv ud med at erklære krig hvad pris angår, og bød på opgaver direkte

her på Amino(satte pris på). Det gør han ikke mere...hvorfor mon?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:46

Jens Dahmani:

Min erfaring består i at jeg ved at arbejdet ikke er omstændigt. :-)

Men jeg ved ikke hvorfor jeg skulle lægge det derind. min tanke er netop at adskille detailsalg fra grossistvirksomhed som ApS firmaet skal stå for.

Giver det mening?

Hilsen

Qpr

Ja det giver da mening men min tanke bestod faktisk i at organisere virksomheden som nu kører personligt som et selskab for sig selv, så den lå som selskab nr. 2 under holdingselskabet. Det vil give mulighed for sambeskatning mellem selskaberne og mulighed for at de to selskaber kan understøtte hinanden via holdingselskabet uden beskatning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:25

Peter - Revisor:

Jørgen lagde selv ud med at erklære krig hvad pris angår, og bød på opgaver direkte

Det skal jeg ikke kunne sige om han gør eller har gjort, for det er ikke noget jeg går op i. Men generelt undrer jeg mig meget over den måde hvorpå "revisorerne" her på Amino faldbyder hinanden om at være billigst (og efter eget udsagn bedst). I min verden kan man ikke gøre revisorbistand op i penge og i den betaling som man erlægger til revisoren. Mere interessant er vel hvad man får for pengene. Dvs. money for value. Her er det bedste visitkort man kan få anbefalinger fra andre. Jeg er ikke sikker på at det tjener en revisor-virksomhed at være alt for agressiv for at få kunder et sted som her. Jeg er godt klar over at det måske ikke er tilfældet for en nystartet virksomhed men branchen er faktisk generelt kendetegnet ved at revisionsfirmaerne bestemt ikke mangler kunder, men derimod mangler medarbejdere så det står efter.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43

Ja...Bent....jeg er fuldstændig enig.

Det er jo lige præcis det jeg har prædiket gennem utallige indlæg.

Man kan ikke kun køre på prisen som parameter, der er kemi, samarbejspartnere mv., der spiller ind.

Vi har en klar politik om, at vi ikke oplyser priser i offentlige fora, og lige som du, mener vi at vi er gode til

vores arbejde.

Hvad anbefalinger angår har vi heller ingen problemer, og det er ikke os, der har lagt op til denne

besynderlige "krig"!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:57

Peter,

Hvorfor så bruge blodtryk og tid på at lufte din irritation?

Du er jo alligevel ikke interesseret i en en kunde, hvor det kun er en lave pris der er grundlaget for hans valg. Selv valgte vi ikke den billigste løsning, da vi skulle finde en ekstern bogholder. Vi endte på der var lidt "dyrere" men til gengæld har han en større baggrund og fungerer nærmest som regnskabschef for os.

Klovn

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:01

Skattekonsulenterne:

Peter - Revisor:

Det skal jeg ikke kunne sige om han gør eller har gjort, for det er ikke noget jeg går op i. Men generelt undrer jeg mig meget over den måde hvorpå "revisorerne" her på Amino faldbyder hinanden om at være billigst (og efter eget udsagn bedst). I min verden kan man ikke gøre revisorbistand op i penge og i den betaling som man erlægger til revisoren. Mere interessant er vel hvad man får for pengene. Dvs. money for value. Her er det bedste visitkort man kan få anbefalinger fra andre. Jeg er ikke sikker på at det tjener en revisor-virksomhed at være alt for agressiv for at få kunder et sted som her. Jeg er godt klar over at det måske ikke er tilfældet for en nystartet virksomhed men branchen er faktisk generelt kendetegnet ved at revisionsfirmaerne bestemt ikke mangler kunder, men derimod mangler medarbejdere så det står efter.

Hej Skattekonsulenterne.

Det er sjovt du nævner "value for money". Revisorydelser er ikke en målbar størrelse og disse to parametre kan altså kun gøres op hver for sig.

Den eneste måde du kan sammenligne udført arbejde og dermed value for money er ved at lade to revisorer lave samme stykke arbejde og derefter sammenligne antal fejl og pris. Det gør man jo ikke.

Og når "referencer" så kommer ind i billedet kan de bekræfte value-delen - at de får leveret varen - men de ved ikke om de kan få samme vare et andet sted til den halve pris.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Ja...KLovn.....det er jo præcis det jeg mener...prisen er ikke altafgørende.

Det er kundens valg, og hvis nu kunden køber ydelsen/kvaliteten for billigt, hvem tror du så, der

ryder op?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Det var dog en besynderlig indstilling at have Jørgen, sådan kan man jo blive ved.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:14

Peter - Revisor:

Det var dog en besynderlig indstilling at have Jørgen, sådan kan man jo blive ved.

Jeg erkender i det mindste at man ikke kan koble kvalitet og pris direkte sammen. Det burde være en meget nemt og åbenlys konklusion. Du kan dog ofte koble firmaers egen forestilling om egen kvalitet sammen med deres pris.

Du har lige erklæret at billigt = skidt. Du skal jo "rydde" op efter alle dem der sælger "for billigt" :)

Din indstilling til misligeholdte regnskaber afviger også fra normen. Normalt gnider en revisor sine hænder og skriver skyhøje straf-fakturaer til kunder med misligeholdte regnskaber fra inkompetente revisorer/bogholdere.

Jeg kan snart ikke tage dig seriøst mere.

VH Jørgen Olsen

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)