Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget svingende konvetering med samme markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Ved ikke om i kan svare eller hjælpe, men prøver lige alligevel:

Vores webshop - med salg af lingeri - har meget svingende konvetering uge for uge. Det er uden vi laver ændringer i vores markedsføring (primært Google og Facebook), så antallet af besøgende er nogenlunde konstant uge for uge.

Eksempelvis oplevede vi at den sidste uge i september var rekordgod, hvorefter konveteringen er faldet til 1/3 (0,6% eller lavere) i november måned.

Er der mon nogle 'faste' svingninger man støder ind i? Jeg havde egentlig troet at starten af en måned ville være ekstra god, fordi alle lige har fået løn. Men måske er det mere omvendt for tiden - at man skal hen til slutningen af måneden for at se om man har penge til overs til at købe ind?

Det kunne være spændende at høre jeres erfaringer. Det er jo ærgeligt, hvis det viser sig vi kunne nøjes med at køre Adwords og Facebooks Ads én uge om måneden og de tre øvrige uger er penge ud af vinduet ;)

Hilsen

Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 23:18
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 13:36

Hej Loco,

Tak for dit svar, men er ikke helt sikker på jeg forstår hvordan jeg skal bruge dit forslag? - Vi har ikke problemer med at få besøgende fra Google. Problemet er at de besøgende vi får svinger meget uge for uge i forhold til hvor mange vi konveterer til salg.

Hilsen

Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 15:45

Sorry - jeg var lidt for hurtig.

Jeg troede antallet af besøgende svingede meget fra uge til uge.

Tjah, så kan jeg vist ikke hjælpe Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:19

Hej Jesper

en gennemsnitlig conversion rate er for det meste mere forvirrende end den er gavnlig. Lidt ala det gamle ordsprog om, at står du med det ene ben i en dybfryser, og det andet på en kogeplade, så har du det gennemsnitligt godt :-)

Start med at lave en oversigt over trafikandele for de forskellige markedsføringskanaler uge for uge, samt deres conversion rate enkeltvis.

Hvor mange besøgende får du ind fra Google / Organic vs. f.eks. Google / CPC vs. Facebook? Og hvordan ser conversion rate ud for hver af disse markedsføringskanaler?

Det vil give dig et meget renere billede af, hvor du eventuelt har afvigelser.

Pas desuden på ikke at konkludere for meget på conversion rate, hvis du har et lavt antal conversions. Spørg hele tiden dig selv: Hvis nu 5 flere besøgende havde konverteret, hvordan ville det så påvirke conversion rate? Hvis svaret er "væsentligt", så har du for få data til at kunne lave en konklusion.

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)