Hillswalk.......tak for en supergod kommentar.*S* |
Peter - Revisor:Forstår jeg dig ret, at vi taler om vilkår, tilbagekøbsværdier, når leasingaftalen udløber?
Hej Peter.
Ja det er rigtigt.
Jeg tænker især på at firmaets balance sjældent indgår i beskrivelserne, mens der fokuseres mest på fordelen ved at "leje" , især på biler. Jeg forstår nu at du bringer dette op, (finansiel vs. operationel)- så det håber jeg du vil poste her engang.
Lidt uddybende, men subjektivt:
Som jeg har forstået det, er leasing bedst til at frigive kapital under forudsætning af at der er kapital der kan frigives og ikke - som det ofte lægges ud i div. reklamer som finansiering. Jeg synes sjældent skattefordelene ved at eje er regnet ind og holdes op mod hvad leasingaftalerne betyder i den anledning og slet ikke hvad angår årsregnskaberne og i beregning af virksomhedens "soliditet" f.eks ved en prækvalifikation i forbindelse med tilbudsgiving ved licitiationer. Netop licitationer vil der komme flere af, nu vi må formode at det private byggeri holder "pause", mens det offentlige byggeri vil tiltage, - om ikke andet så efter valget.