Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikel om Leasing

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hillswalk.......tak for en supergod kommentar.*S*

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:23

Peter - Revisor:
Forstår jeg dig ret, at vi taler om vilkår, tilbagekøbsværdier, når leasingaftalen udløber?

Hej Peter.

Ja det er rigtigt.

Jeg tænker især på at firmaets balance sjældent indgår i beskrivelserne,  mens der fokuseres mest på fordelen ved at "leje" , især på biler. Jeg forstår nu at du bringer dette op, (finansiel vs. operationel)- så det håber jeg du vil poste her engang.

Lidt uddybende, men subjektivt:

Som jeg har forstået det, er leasing bedst til at frigive kapital under forudsætning af at der er kapital der kan frigives og ikke - som det ofte lægges ud i div. reklamer som finansiering. Jeg synes sjældent skattefordelene ved at eje er regnet ind og holdes op mod hvad leasingaftalerne betyder i den anledning og slet ikke hvad angår årsregnskaberne og i beregning af virksomhedens "soliditet"  f.eks ved en prækvalifikation i forbindelse med tilbudsgiving ved licitiationer. Netop licitationer vil der komme flere af, nu vi må formode at det private byggeri holder "pause", mens det offentlige byggeri vil tiltage, - om ikke andet så efter valget. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Hej igen Michael!

Ja, jeg kommer ind på finansiel vs. operationel leasing, og vil naturligvis poste artiklen her på Amino.

Dine subjektive betragtninger vil jeg have in mente...og nok flette ind på en eller anden måde.

Skal lige tænke det igennem.

Men tak for godt input.

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:50

Hej Peter

Jeg er selv igang med at skrive en opgave om nogenlunde samme emne - det er dog mere med vægt på udviklingen i leasing og forskellen mellem det civilretlige, regnskabsmæssige og skattemæssige.

Nu håber jeg ikke, det fornærmer dig. men må jeg evt. købe din artikkel af dig. Det ville være en kæmpe hjælp.

Med venlig hilsen H.Andersen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)