Hvis det kun er koderne du sælger, så er den oplagte løsning efter min mening at få udviklet et lille enkelt system til håndtering af det.
1. Kunden vælger produkt.
2. Kunden betaler med betalingskort.
3. Hvis betalingen er ok -> Send automatisk en mail med subscription kode + kvittering for køb.Hvis betalingen fejler, gå automatisk tilbage til punkt 2.
Jeg formoder at koderne er noget rimeligt simpel tekst der kan gemmes i en database og derefter "trækkes fra" efterhånden som de udsendes pr e-mail til kunderne.
Jeg kender ikke lige noget standardsystem der kan løse din opgave på stående fod.
Jo det er rigtig nok kun koderne jeg sælger og jo det er ganske rigtigt også simpel tekst, en kvart linie. Dog kan jeg vælge at sende koden som et billede, da den står på et unikt "code card".
Ok, så du mener altså ikke der findes noget p.t., men at man skal have udviklet det specielt?
Det er netop det med at kunne trække koden fra som "væren brugt" som jeg mangler et system til. Hvis det bare var den samme kode hver gang, var det ikke noget prolem.
Jeg ved ikke helt præcist hvordan du vil have at systemet generer en ny kode hver gang.
Men jeg kan se du også har DanDomain, det at det nok ville være fedt hvis du evt. kunne bruge samme shop til dette projekt. (et er selvfølgelig noget vi kan lave fra bunden, men nu prøver jeg bare lige at tage udgangspunkt i det system du kender).
Et eksempel kunne være at du laver en select/kopierbar PDF til hver kode du ønsker og opretter den som produkter i DanDomain, men hver sin lille beskrivelse osv., også kan du evt. benytte dig at Dandaomin filsalgsmodul. Jeg ved godt det ikke er lige det du havde tænkt men det er en hurtig og nemt løsning og så kender du jo systemet. Prøv evt. at spørge Kristian han må vide hvordan du lige sætter det der filmodul op.
Tak for dit svar, det var lige dig jeg b.la håbede at høre fra.
Synes blot umiddelbart at det næsten så vil være hurtigere at maile dem koden manuelt, end at oprette hver enkel kode som et produkt i shoppen. Sælger i øjeblikket ca. 30 koder om dagen hvilket kun vil blive til flere efterhånden. D.v.s at jeg hver dag skal oprette 30 nye produkter i shoppen.
Havde tænkt mig et eller andet med at jeg blot kunne skrive alle koderne ind på et ark, uploade det og så fandt systemet ud af resten med at sende en ny ud hver gang og trække dem fra som "brugte"
Og jo, det ville være dejligt om en Dandomain shop kunne klare det, da jeg kender dette system vældig godt, men det behøver ikke lige være et Dandomain system hvis andet også kan klare det.
Ok, vi kunne lige tage en kort snak om dine krav til løsningen, så fremlægger jeg det lige med mine programmører i løbet af imorgen og vender tilbage med en løsningsmodel.
Du kan træffe mig imorgen fra kl. 11.00 (jeg har lige en kunde møde kl. 9.00) men så kan vi jo evt. lige får talt din løsning igennem og hvilke muligheder du har.
Jeg kan træffe direkte på henning@wogw.dk eller på 28 18 98 43.
i enhver webshop med kortløsning er der jo en side man lander på når korttransaktionen er godkendt, og denne side kan jo være starten på en ny applikation.
Jeg forstiller mig en applikation der genererer en kode, lægger denne i en db, tjekker for om den findes i forvejen, sender den til kunden.
Det er et system som du skal have lavet, men det er slet ikke så omfattende som det umiddelbart lyder.
Man kan også lavet systemet sådan at du ligger en bunke koder ind, som derefter benyttes en efter en.
Jeg kan sagtens lave systemet for dig. skriv til mig på info@icode.dk
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Vi i EasyFlow vil også gerne byde ind, din problem stilling lyder relativt simpel. Jeg vil tro at vi kan tilrette vores standard løsning, til at gøre det på et par timer eller tre.
Hvis det har interesse, kan du fange mig på 26 37 79 13 eller plu (snabela) easyflow.dk