Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg varerne ud?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg lever af at sælge Biltilbehør over nettet. Jeg har nu fået importen på et mærke fra USA - det er velrespekteret derovre, men ret ukendt herhjemme.

Jeg vil gerne have dette mærke ud hos de danske bilforhandlere. Det er varer som man typisk køber med som ekstra "pakker" ved køb af en ny bil (i stil med indfarvet kofanger, autoradio osv osv.) Prismæssigt snakker vi vejl. udsalg på ca. 5.000 pr vare hos en bilforhandler. Det vil ofte være et produkt som bilforhandleren allerede tilbyder i den ene eller anden form. Men kvaliteten og prisen på mine produkter er meget konkurrencedygtige.

Mit spørgsmål til jer er så; Hvordan får jeg fat i de Autoriserede Autoforhandlere?

Jeg er ingen stor sælger, så har ikke lyst til selv at køre rundt og forstyrre folk på deres arbejdsplads. Og er slet ikke til direct-calling.. Har overvejet direct-mailing (altså sneglepost) - men er der meget i tvivl om hvordan jeg sikrer mig at materialet ankommer i de rette hænder! Har prøvet at søge lidt på mulighederne for at få en prof. sælger til at køre rundt. Men har ikke råd til at have en ansat, og er i tvivl om hvordan det skulle foregå på provision. For det er ikke en vare som kan sælges "her og nu"..

Nogen som har nogle gode forslag til hvordan man kommer ud med varerne?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 20:42

Hej Kenneth,

Du kan muligvis overveje at starte med at deltage i bilmesser. Så kan du vise dine produkter frem for kunderne og samtidig gå lidt rundt og snakke med de enkelte forhandlere.

Det er en rigtig god idé, hvis du blot starter med en enkelte eller to bilforhandlere, som du så kan bruge som referencekunder. De kan så anbefale dig til deres kollegaer (evt. mod en mindre rabat/bonus).

Men der er nok ikke nogen tvivl om, at du skal "ud af busken". Alternativt skal du gardere dig med en freelance-sælger, som kender til branchen, når du ikke selv er meget for at skulle ud i marken. Jeg er nemlig i tvivl om, hvor stor effekt en snail-mail kampagne vil have på denne kundegruppe.

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:16

Mange tak for dit input martin!.. Tror heller ikke selv en snailmail kampagne vil give den store effekt. Vil lige undersøge mht. messerne..

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 20:21

Velbekommen :)

Lad os endelig høre, hvad du kommer frem til, og om det giver nogle resultater!

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)