Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor hjælp i Aalborg, Hvordan vælger jeg

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu efterhånden nået til de punkt hvor jeg ikke længere kan overskue regenskabet i min lille internet virksomhed. Så jeg har valgt at alliere mig med en revisor. Derfor søger jeg en kyndig tal-knuser med base i Aalborg området..

Jeg har søgt på google og fundet en hel del mulige emner, men hvad skal man egentlig kigge efter når man vælger revisor? Firmaet omsætter for omkring 500000+ om året så hvilken prisklasse skal jeg regne med??

Håber der er nogen der har nogle bud..

Mvh. Christian

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16

Hej Christian!

Jamen vi vil da gerne komme med et bud.

Du kan læse mere om os på vort site.

Vi har base i Slagelse, men har en del kunder i Aalborg området også en del her fra Amino.

Vigtigt er det med en god rådgivning, og at kemien passer, samt at du får fejlfrie regnskaber.

Hos os sætter vi en ære i ovennævnte, og ingen regnskaber forlader huset, uden at jeg har

checket korrektheden.

Du er velkommen til at kontakte os for yderligere oplysninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06

Vi ligger på et rimeligt prisniveau, og mener ikke, at det for kunden kun drejer sig om at

finde den billigste revisor, men en revisor, der kan sit kram, og dette til en overkommelig

pris.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:18

Hej Christian.

Jeg har lige haft en kunde i Horsens - det fungerede ganske fint. Banken forlangte blot at hun skulle have en lokal revisor hvis de skulle låne hende penge (en der kunne deltage i de relevante møder e.t.c.).

Hvis du ikke er alt for indstillet på en lokal revisor må du gerne overveje at bruge os:

www.olsensrevision.dk

Under alle omstændigheder bør prisen ikke have noget med din omsætning at gøre.Der er dog nogle revisorerer der automatisk tror de er på "provision".

Du kan selv bestemme prisen hos de fleste revisorerer.

Du skal bare selv sikre dig at du afleverer materiale af høj kvalitetet. Ikke noget med sorte sække. Og når du tager til møde med din revisor er det vigtigt du er målrettet og ved præcis hvad du skal spørge om - hvis du er effektiv nok i din kommunikation tager det måske kun fem minutter hver gang og så er det ikke engang sikkert han gider fakturere dig.

En kombination af et billigt bogholderifirma til det meste regnskabsarbejde og en revisor til rådgivning og evt. en årlig gennemgang af det leverede regnskab vil jeg kunne anbefale.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Med hensyn til deling af bogholder/revisor er vor filosofi en lidt anden, idet vi mener, at det oftest er billigst at

have bogføring/regnskab i samme hus, som de større revisionsvirksomheder jo oftest har.

Ellers skal bogholderen i hverfald have 100 % styr på, hvad han har at gøre med.

Så sent som i går aftes har jeg fået et bogholderi for et SMBA ind, hvor en bogholder har kørt det hele i

skudder/mudder, fordi vedkommende ikke vidste, hvad hun havde at gøre med.

Det prøver jeg nu at rette op på, idet der er frist på vedrørende skat til ultimo november, og det bliver dyrt,

idet der må bruges nogle week-ender på det.

Desuden skal en revisor følge et kvalitetsstyringsprogram, uanset om det er et privatejet firma eller selskab.

Det er så noget, det "offentlige" har pålagt revisorer, så den med 5 minutter holder ikke.

Vi har indgået samarbejde med et bogføringsfirma i Århus området, og vi har i fællesskab udarbejdet en

minutiøs checkliste, hvilke ting bogføringsfirmaet skal påse er i orden, for at vi overhovedet vil lave de endelige

regnskaber. Så et afgørende krav fra os er, at bogføringsfirmaet følger disse anvisninger og checklister nøje,

fordi ellers vil det koste "grunker" for kundens regning.

Så nej.....jeg kan ikke følge Jørgen Olsens råd, medmindre der er 100% styr på bogføringen!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:23

Peter - Revisor:

Med hensyn til deling af bogholder/revisor er vor filosofi en lidt anden, idet vi mener, at det oftest er billigst at

have bogføring/regnskab i samme hus, som de større revisionsvirksomheder jo oftest har.

Ellers skal bogholderen i hverfald have 100 % styr på, hvad han har at gøre med.

Så sent som i går aftes har jeg fået et bogholderi for et SMBA ind, hvor en bogholder har kørt det hele i

skudder/mudder, fordi vedkommende ikke vidste, hvad hun havde at gøre med.

Det prøver jeg nu at rette op på, idet der er frist på vedrørende skat til ultimo november, og det bliver dyrt,

idet der må bruges nogle week-ender på det.

Desuden skal en revisor følge et kvalitetsstyringsprogram, uanset om det er et privatejet firma eller selskab.

Det er så noget, det "offentlige" har pålagt revisorer, så den med 5 minutter holder ikke.

Vi har indgået samarbejde med et bogføringsfirma i Århus området, og vi har i fællesskab udarbejdet en

minutiøs checkliste, hvilke ting bogføringsfirmaet skal påse er i orden, for at vi overhovedet vil lave de endelige

regnskaber. Så et afgørende krav fra os er, at bogføringsfirmaet følger disse anvisninger og checklister nøje,

fordi ellers vil det koste "grunker" for kundens regning.

Så nej.....jeg kan ikke følge Jørgen Olsens råd, medmindre der er 100% styr på bogføringen!

"Konklusionen må altså være at du skal finde et bogføringsfirma der har 100% styr på bogføringen"

Kan du anbefale nogle bogføringsfirmaer der har 100% styr på bogføringen? Det er min opfattelse at de ikke findes i din verden.

Der er besparelser ved at have flere funktioner i samme hus - naturligvis. Besparelserne kommer bare i disse tider revisoren til gode - ikke kunderne (ekstremt vovet påstand).

Jeg håber ikke du lader dig skræmme af Peters "propaganda"-eksempler.

Er du så letpåvirkelig skal jeg gerne for fædrelandet give dig eksempler på det samme hvor de etablerede revisionshuse er sorteper i stedet.

Når jeg siger "for fædrelandet" er det fordi jeg er af den opfattelse at prisen har MEGET stor betydning og at du gør noget meget nobelt ved at vælge den billigste leverandør.

Det er optimalt at vælge den billigste leverandør. På den måde bliver pengene normalvis ved med at fise rundt i systemet. Vælger du en dyr leverandør er der risiko for at pengene ligger og rådner op på en bankkonto i New Zealand hvor de ingen gavn gør. Samtidig bliver du selv fattigere - men det må være dit eget problem hvis du træffer de valg.

Om du vælger et stort revisionshus eller ej er ligegyldigt for de fleste. Du køber ofte lidt ekstra falsk tryghed til en uhyrlig pris - du aner jo ikke om der er styr på sagerne alligevel medmindre du rent faktisk er i stand til at kontrollere det.

VH Jørgen Olsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 16:34

Hej Christian,

Kan godt nok se du søger en revisor i Aalborg området, men såfremt at du ønsker et tilbud fra en udenfra det område er du velkommen til at kontatke mig. Prisen afhænger ikke kun af hvad du omsætter for men også hvad du har aktiver herunder bil mv.

Jeg vil kunne tilbyde dig en god pris hvor servicen er i højsædet. Samtidig vil jeg kunne lave dit regnskab og selvangivelse udfra lovgivningen og optimere skatten for dig.

Mvh.

Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Ja...Jørgen...jeg vil påstå at min nuværende samarbejdspartner har styr på tingene!

Hvis du læser hans hjemmeside, er han endda billigere end dig, og det er et superarbejde

han præsterer.

Han kører udelukkende på Economic, som vi også er eksperter i.

Det kan da også være, at du har styr på bogføringen. Det ved jeg jo ikke!

Men som jeg læser dine indlæg, er dit eneste parameter prisen, men hvad med kvaliteten?

Jeg ville aldrig råde en kunde kun at kigge på prisen.

Så enkelt er det ikke, idet der er mange andre faktorer, der kan spille ind.

Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:44

Hej Peder

Hvad har du egentlig mod bogholdere? Jeg har set op til flere gange at du er efter os som erhverv.

Jeg har i mange år drevet bogholdervirksomhed seriøst.Det er min opfattelse at når der bliver afleveret materialer  der er afstemt og bogført forskellige private andele, så har revisorerne meget nemt ved at lave selve regnskabet. Jeg sidder da ofte med den opfattelse at revisorernes honorar måske er i overkanten.

Det at du modtager regnskaber der er kørt i sænk, er måske fordi, at det netop ikke er en bogholder der har stået for regnskabsarbejdet. Hvis mine  kunder skulle have en revisionskontor til at lave deres bogføring, kan jeg love dig at det blev til en hel anden (dyrerer) pris end nu. Jeg vil medgive, at hvis det er et firma der kun har få bilag så skal de ikke over en bogholder, der ikke vil lave det færdige regnskab til Skat.

Jeg synes i øvrigt at du er meget hjælpsom her på amino, og læser ofte dine indlæg.

Bogholderen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:52

Peter - Revisor:

Ja...Jørgen...jeg vil påstå at min nuværende samarbejdspartner har styr på tingene!

Hvis du læser hans hjemmeside, er han endda billigere end dig, og det er et superarbejde

han præsterer.

Han kører udelukkende på Economic, som vi også er eksperter i.

Det kan da også være, at du har styr på bogføringen. Det ved jeg jo ikke!

Men som jeg læser dine indlæg, er dit eneste parameter prisen, men hvad med kvaliteten?

Jeg ville aldrig råde en kunde kun at kigge på prisen.

Så enkelt er det ikke, idet der er mange andre faktorer, der kan spille ind.

Hej.

Hvis hans arbejde ikke er til at sætte en finger på vil jeg gerne acceptere arbejdsløshed som følge af konkurrence fra hans side af :)

Det er simpelthen konsekvensen af min egen logik.

Og i blind tiltro til dine evner vil jeg gerne tro han han sit kram.

Hvordan skal jeg konkurrere på min kvalitet som jeg er meget stolt af? Hvordan kan den måles i en eller anden brugbar enhed? Folk kan enten have stor tiltro til at jeg kan udføre arbejdet eller en ringe tiltro til at jeg kan udføre arbejdet. Ingen af delene er på baggrund af fornuft, men på baggrund af mavefornemmelser. Det er jeg slet ikke tilfreds med.

Man må forvente at folk kan udføre de opgaver de påstår de kan medmindre der er indikatorerer der direkte peger i anden retning - alternativt til andet er bevist.

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)