Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt Weber trading?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klovn:

Jakodan:
Hvor er det for øvrigt latterligt, at staten ikke betaler omkostningerne i den slags sager - der sidder garanteret 100vis af mennesker/virksomheder som er blevet snydt af samme mand, men hvis det er små beløb alle steder, og det ikke kan betale sig for nogen at gøre noget ved det - så kan han jo bare fortsætte i evigheder.

Latterligt??? Det ville være latterligt hvis herr og fru Danmark eksempelvis skulle betale for dine "dårlige" forretninger.

Nej, det synes jeg egentligt ikke.. Hvís man er butikstyv, biltyv, lommetyv eller en anden slags tyv bliver man straffet..
Hvis man bevidst og konstant snyder virksomheder igen og igen sker der ingenting..

I dette tilfælde har personen snydt ufatteligt mange mennesker og små virksomheder rundt omkring, han lever praktisk talt for penge, som ikke er hans!
Hvis der skal gøres noget ved det, skal en eller anden bruge en masse penge på at få ham i retten - men som systemet er skruet sammen, hjælper det ikke engang at få rettens ord for det, for manden bliver bare erklæret insolvent igen og kan fortsætte med at snyde folk!
Hans firma er ikke engang levet lukket, han kan bare fortsætte, som han vil.

Jeg siger absolut ikke, at nogen skal betale tabet for de varer, vi har mistet, pyt med det.
Det jeg siger er, at det burde være muligt at føre gratis retsag mod sådan en mand, hvis han skylder penge til..lad os bare sige fx. min. 5 forskellige virksomheder.

Hvorfor er det ok at snyde en virksomhed, det er da heller ikke ok at snyde en privatperson?
Hvis et firma snyder dig, skal du jo heller ikke betale 7000 kr for at melde det til forbrugerombudsmanden, vel?

Efter min mening er der et kæmpe hul i systemet her! Det er jo netop Danmark vi lever i og ikke et eller andet fattigt uland.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:37

Vi bliver ikke uenige om, at det er ufatteligt at det har større konsekvens for sådan en snyder. Jeg har kun sporadisk læst trådene omkring han snyderi.

Mit udgangspunkt er at vi  alle som virksomhedsejere selv har en forpligtigelse til at sikre vores risiko for tab ved indgåelse af en handel.

Jeg synes vi har et ganske udemærket inkassosystem i Danmark og herunder er der rig mulighed for kontrollere kreditværdigheden i RKI forud for en handel. Problemet er, at der er alt for mange der sparer den mulighed væk, de har for at kontrollere en kundes kreditværdighed og derfor selv vælger at påtage sig en risiko.

Selv brugte vi Advodan til vores inkassosager og hvis der var noget de var hurtige til så var det at få registreret personerne i RKI. Såvidt jeg husker er minimumsgrænsen 200 DKK. Så med mindre det er er bolsjer den kære Weber sælger burde der være rig mulighed for at få ham registreret, således at andre ikke handler med ham.

Derudover er det i den konkrete sag mig fuldstændig uforståligt at der ikke er nogen der enten selv har taget initiativ eller slået sig sammen om at indgive en konkursbegæring mod ham.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jakodan:

Hvor er det for øvrigt latterligt, at staten ikke betaler omkostningerne i den slags sager - der sidder garanteret 100vis af mennesker/virksomheder som er blevet snydt af samme mand,

Hvorfor skal skatteyderne betale fordi, du taber noget ved at drive forretning ? Det er vilkårene

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:52

Ja, selvfølgelig skal man selv sikre sig, jeg synes som sagt heller ikke, at vi skal have selve vores tab dækket..

Vi havde rent faktisk også tjekket ham gennem dks, som både fortæller om virksomheden er registeret i rki eller i deres eget register, og det var han ikke på det tidspunkt. Vi tjekker altid nye kunder, som vil have kredit, ihvertfald hvis det er mere end fx. 4-500 kr. og betaler et årligt gebyr for at kunne tjekke dem.

En konkursbegæring koster 30.000 kr - hvorfor skulle jeg gide bruge penge på det? Eller tid for den sags skyld?
Han ejer ikke det hus, han bor i eller noget som helst andet - så hvis han bliver erklæret konkurs, er der ikke noget at tage alligevel, og så har vi stadig ikke fået noget ud af det, andet end måske hævn.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:05

www.easywebhost.org:

Jakodan:

Hvor er det for øvrigt latterligt, at staten ikke betaler omkostningerne i den slags sager - der sidder garanteret 100vis af mennesker/virksomheder som er blevet snydt af samme mand,

Hvorfor skal skatteyderne betale fordi, du taber noget ved at drive forretning ? Det er vilkårene

Jeg gentager lige - jeg ønsker ikke at nogen skatteydere skal betale for at dække mit tab. Overhovedet ikke.

Jeg ønsker, at staten skal betale de omkostninger, der er ved retsagerne, eller oprette en slags "forbrugerombudsmand for virksomheder", man kan klage til, når det er denne type sager - eller på anden vis sørge for at den samme person/virksomhed ikke kan fortsætte sin geschäft, hvis man bevidst snyder og bedrager.

Hvorfor skulle staten ikke kunne betale det? Jeg skal da fx også betale for sygehus ophold, hvis du får lungekræft af at ryge cigaretter, selv om jeg ikke selv ryger. (og det har jeg heller ikke noget problem med)
Vores virksomheden betaler da moms, lige så vel som jeg betaler skat, så er det vel ok, at få noget for de penge?

Fx. er sagsgangen ved en skilsmisse vel ikke mere omkostningsfuld end sagsgangen i dette tilfælde -men derfor koster det jo ikke røven ud af bukserne at blive skilt, vel?

Hvis det blev gjort gratis, eller i hvertfald billigere at bruge retssystemet, så ville antallet af snydere vel hurtigt formindskes.
Og det må da være i alles interesse, også hr og fru dk?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:05

Jakodan:
En konkursbegæring koster 30.000 kr - hvorfor skulle jeg gide bruge penge på det? Eller tid for den sags skyld?

Det er jo kun i værste fald at en konkursbegæring koster ca. 30.000 kr. Udgifterne til behandling af boet har fortrinsret. Nogetmå der jo være hvis hans biks kører videre.

Du vil ikke bruge penge på at forsøge at for dine penge igen fordi der ingen er. Hvor skulle staten så bruge penge på det?  De får jo heller ikke noget ud af det!

Jeg har fuld forståelser for dine frustationer over en sådan mand. Dem kan jeg godt dele med dig. Jeg har selv en gut (tidligere ven) som jeg ikke kontrollerede og tabte en sjat på. Hans konkurssag er lige overstået og han fører sig nu frem som verdensmand. Min julegave til ham bliver en ny tur i Skifteretten.

Henrik

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:22

Klovn:

Du vil ikke bruge penge på at forsøge at for dine penge igen fordi der ingen er. Hvor skulle staten så bruge penge på det?  De får jo heller ikke noget ud af det!

De skulle bruge penge på det, for at sikre, at manden ikke snyder andre virksomheder/mennesker - og for at andre ikke skal få samme gode ide til at lave nemme penge.. Det er vel det, vi har et retssystem for?

Hvis de kan lave kampagner, væksthuse osv. for at hjælpe nye iværksætter igang, så kan de vel også bruge en sjat penge på, at holde de "gamle" i live?

For vores vedkommende var det nu ikke et større beløb og ikke et tab vi kan mærke. Vi har mange andre små virksomheder som kunder, som ikke kan betale - og den risiko tager jeg gerne - det er jo, som en anden har nævnt, en del af gamet..
Men bevidst snyd og bedrag er noget helt andet, i hvertfald når man bliver ved og ved og totalt uden grund.

Det han har købt (læs fået foræret) hos os er fx. 50 kuglepenne, nogle kasser plastikposer, 10 viskelædere og andre kontorartikler - ikke noget man ikke kan undvære, det er jo ikke ligefrem en del af hans varelager.. med mindre han har brugt det til videresalg, det ved jeg selvfølgelig ikke.

Jeg ved han fx har snydt en anden for nogle dæk - altså i min verden er det sådan, at hvis man ikke har råd til at skifte dæk, skal man lade være med at købe en bil

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:01

Jakodan:

Jeg gentager lige - jeg ønsker ikke at nogen skatteydere skal betale for at dække mit tab. Overhovedet ikke.

Jeg ønsker, at staten skal betale de omkostninger, der er ved retsagerne, eller oprette en slags "forbrugerombudsmand for virksomheder", man kan klage til, når det er denne type sager - eller på anden vis sørge for at den samme person/virksomhed ikke kan fortsætte sin geschäft, hvis man bevidst snyder og bedrager.

Skatteydere = staten = kommune = det offentlige....

Indtil videre er det statigvæk skatteyderne der betaler dit tab udfra ovenstående

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:51

www.easywebhost.org:

Jakodan:

Skatteydere = staten = kommune = det offentlige....

Indtil videre er det statigvæk skatteyderne der betaler dit tab udfra ovenstående

Nej, for jeg ville stadig ikke få dækket mit tab - Jeg ville jo ikke få nogen penge ud af det!
Med mindre skyldneren betalte - og så skulle han da først og fremmest betale udgifterne til sagen først.

Men i grove tilfælde som disse, ville skyldneren helt sikkert ikke betale - men man ville sørge for, at han ikke kunne snyde andre.
Nogen bør da stoppe dem - men kan ikke se, hvorfor du synes, at det er mest rimeligt at sådan en som mig betaler udgifterne for det?
Skulle jeg tænke - "nu har han snydt mig for en stak penge - så må jeg da hellere lige betale endnu flere penge for, at han ikke snyder andre."
Tror jeg heller ikke du selv ville tænke - hvis du vidste, at udgifterne til sagen udelukkende var for at stoppe manden og du ikke selv fik en krone med der fra.

Det er da ikke det samme som at skatteydere skal betale for mit tab - det betyder blot, at jeg mener, at staten skal betale for at lukke den slags virksomheder, for at hjælpe alle selvstændige..

Vores retsvæsen er til, og kan bruges gratis af borgerne, for at stoppe snydere, tyve, bedragere, osv.
I mine øjne er man også en tyv, hvis man bevidst snyder en masse firmaer, selv om man udemærket ved, at man ikke har i sinde at betale.

Kan ikke se hvorfor der skal være forskel på, om man snyder et firma eller en privatperson?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)