Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er priserne på Amino virksomhedsbørs urealistisk høje?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Sad og kiggede på hjemmesider som er til salg på Aminos virksomhedsbør og det slog mig lidt hvor høj en pris mange mener deres site er værd.

Herefter gik jeg ind på en udenlandsk side, sitepoint.com og så hvad de annoncerede sider der kostede og fandt helt anderledes realistiske priser. Men for at komme til sagen:

Hvad er jeres holdning til dette spørgsmål? er priserne på Amino urealistisk høje?

Er der nogen der har erfaringer med at købe udenlandske sites gennem f.eks Sedo.com eller sitepoint.com?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan kun give dig ret i, at priserne ofte er (for) høje - i hvert fald, hvis man sammenligner med sites fra udlandet. Jeg tror dog, at siderne ofte kan forhandles pænt ned i forhold til udbudsprisen - de kommer simpelt hen ikke af med dem til en alt for urealistisk pris! :)

Hvis du køber i udlandet skal du huske at få udtrykkelig dokumentation for, at de ejer siderne, at de har ret til at sælge dem, hvad der medfølger (hosting, scripts, domæne...), har den vækstpotentiale, rankings i søgemaskinerne, hvad tjener den nu (og om ejeren har ret) osv...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:05
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej NIL. Interessant spørgsmål. Musik for mine ører.

Det er ikke kun websites der er dyre. Det er de fleste virksomheder der er sat urealistisk højt (enten er folk urealistiske eller også regner de med at lave "araberhandler").

Spørgsmålet må altså være:

Skal du betale for en virksomheds reelle værdi eller skal butikken prissættes på baggrund af sælgers potentiale-skøn?

Jeg er generelt ikke glad for mellemmænd, men når jeg ser virksomheder der bliver solgt med en erhvervsmægler som mellemmand glædes jeg ofte fordi jeg som regel kan se at prisen rent faktisk er i nogenlunde kongruens med omsætningen :)

Til de dårlige sælgere: tag jer sammen !

VH Jørgen Olsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:13

Jeg har også fra tid til anden undret mig lidt over meget høje priser på nogle af websiderne på virksomhedsbørsen. Ofte for sider, der dårligt nok er sat i gang endnu.

Mht. køb af udelandske sites, så skal du i hvert fald sikre dig så grundig dokumentation som mulig på forhånd. Et klassisk trick er at booste besøgstallet voldsomt gennem betalt annoncering op til salget for at kunne presse prisen op. Kræv evt. kigge-adgang til Google Analytics inden handlen, så du selv kan se, at de viste statistikker passer.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej NIL.

Jeg har erfaring med opkøb af udenlandske sites gennem sitepoint.com, og jeg har osse undret mig over de store prisforskelle mellem sitepoint og virksomhedsbørsen her, når det gælder sites.

Det skal det jo lige nævnes at sitepoint sælger sites, hvoraf Amino´s virksomhedsbørs udover sites, osse sælger virksomheder, og der er det jo forståeligt at priserne er anderledes. Iøvrigt findes der her på Amino, en guide til værdiberegning.

Jeg har undret mig over hvorfor så mange på børsen her, vælger at være anonyme, og ikke offentligører links til de sites de har til salg. På Sitepoint, linkes der til sitet der er til salg, og meget ofte fremlægger de osse deres revenue detaljer. Kan det være fordi at Danmark er så lille at man holder lav profil mht. salg?

Til sidst vil jeg dog lige sige at Amino´s Virksomhedsbørs har de fordele at henvende sig til iværksætterne her i landet, at det er en integreret del af Amino, og at evt. tvister ifb. med køb/salg vil være underlagt dansk ret. Udfra det vil jeg varmt anbefale Amino Virksomhedsbørs.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:42

Hej Rune

Hvordan har din oplevelse af Sitepoint været? Har du oplevet nogen problemer i forbindelse med køb eller hvordan er handlerne generelt forløbet?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man 100 % kikker på sites og ikke virksomheder, så bør man vel også tage med hvem der har lavet siden og hvad koder, SEO osv der ligger bag. En dansker koster trods alt lidt mere end en inder :)

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 15:23

Hej NIL.

Det er gået fint indtil videre.

Det mest sikre er at checke om at der i sælgers profil står "ja" ved Site Acces Verified (Der har sitepoint undersøgt om sælger har adgang til sitet). At der står "ja" ved Telephone Verified (Godkendt tefefon nr.), og hvor mange procent sælger har i feedback fra tidligere købere.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 15:32

Kenneth Boysen:

Hvis man 100 % kikker på sites og ikke virksomheder, så bør man vel også tage med hvem der har lavet siden og hvad koder, SEO osv der ligger bag. En dansker koster trods alt lidt mere end en inder :)

Ja det er en god idé at få oplyst om scriptet, som sitet bruger, er unikt, custom modified, eller om det er bygget på et gratis CMS (som f.eks. Joomla/Wordpress). Det er en god ting at få oplyst prisen for opbygningen.

Det er bla. med til at gi´et bedre overblik over værdien af sitet.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:52

Hej Rune.

Dette er ikke et valg ...

Rune Gjersvik:
Jeg har undret mig over hvorfor så mange på børsen her, vælger at være anonyme, og ikke offentligører links til de sites de har til salg

... det er Amino virksomhedsbørs der ikke tillader links, navn eller noget som helst andet der kan identificere dén virksomhed der sælges.

Mvh.

ditbrugtmarked

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)