Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der være i en faktura løsning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære aminoer

Jeg har i et stykke tid gået og rodet med tanken om at lave et online fakturerings program, men mangler jeres hjælp.

Jeg har aldrig selv sendt en faktura ud så jeg er ikke helt sikker på hvad man som selvstændig ville synes var lækkert i sådan en løsning, men her er hvad jeg indtil nu er kommet op med.

Selvfølgeligt skal fakturaerne være lovlige så de kommer til at overholde hvad der står på denne side http://www.ivaekst.dk/vaekst/5/1/0/10/0/regler-for-fakturaer

I første omgang skal man kunne sende fakturarerne ud som e-mail eller en pdf vedhæftet en e-mail. Der vil også være mulighed for at printe fakturaerne ud, og sende dem manuelt eller faxe dem.

Jeg har luret på at lave systemmet så man kan faxe fakturaen direkte til kunden, men jeg ved ikke hvor mange der stadigt sender deres fakturaer per fax, er det noget du bruger? Men jeg ved at jeg hader at bruge faxmaskiner, så måske er der andre der har det på samme måde Stick out tongue

Hvordan modtager i betaling? Kontonr. og regnr. på fakturaen, vedlagt girokort, eller måske noget helt tredje?

Man skal selv kunne vælge hvilken farve ens faktura skal have og man skal kunne uplade et logo der bliver brugt, men ellers skal man ikke kunne ændre mere på designet.

Jeg ser frem til en masse konstruktiv respons.

Jeg ved ikke om jeg har postet i den rigtige kategori, så føl jer endeligt frie til at flytte det.

Mvh

Benjamin Jørgensen

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:50

hvis det kun er faktura'er du tænker på tror jeg ikke på ideen, der ligger jo flere af slagsen på nettet, den jeg bruger er excel, og det fungere godt, andre jeg kender bruger nogle købte programmer, men de kan så også alt muligt andet som momsregnskab lageroptælling ovs ovs.

men mine ønsker ville være, at man skulle kunne designe sin helt egen faktura, som ser proff ud,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42

Hej!

Tvivler på, at der er marked for det, idet mange regnskabsprogrammer har fakturadelen

med som standard, endda med med mulighed for upload af eget logo.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:49

Der ligger Open Source online faktureringssystemer frit tilgængelige på nettet. Så du skal da ikke starte fra bunden Smile

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:51

Hej Benjamin

Jeg er enig med de øvrige om, at det kan være svært at se behovet, der er rigtig mange gode bud på internettet i forvejen. Men hvis du kaster dig ud i det:

- vi sender ikke fakturaer ud pr. fax
- der er brug for at kunne registrere, om kunden har betalt og kunne sende et par rykkere med standardtekster, som opfylder kravene til inkasso
- mange har brug for "ekstra felter" til sagsnumre, referencer og fri tekst
- du skal lave mere end et enkelt grunddesign, for at det kan være attraktivt, og fakturaen skal kunne udskrives på engelsk
- vi bruger betalingsmetode: bankoverførsel men lige om lidt: FI-kort
- der skal være let adgang til at vælge moms til og fra på forskellige linjer, f.eks. momsfri ekspeditionsgebyr på en ellers momset regning
- standardformularer til momsfrit salg ("no VAT" etc.) så fakturaerne kan anvendes til udlandssalg vil der også være brug for

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)