Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorater osv. i et regnskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg stifter til januar en enkeltmandsejet virksomhed, og er i øjeblikket igang med mine budgetplanlægninger. Jeg er dog stødt på et problem jeg umiddelbart ikke kan gennemskue. Hvis min virksomhed modtager donationer og sponsorater til konkurrencer, og ikke selv har en profit på disse ting, hvordan skal de så bogføres?

På forhånd tak =)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget sparsomme oplysninger du kommer med der, men jeg formoder det er din virksomhed der står bag/udbyder konkurrencerne. Så skal du indtægtsføre donationerne/sponsoraterne og fratrækker så de udgifter du har vedr. konkurrencerne, hvorved det går i nul (hvis der som anført ikke er nogen profit). 

Men noget helt andet er: Har du/I sikret jer at sponsorerne har fradragsret for ydelserne. Normalt vis er reklameudgifter/sponsorudgifter fradragsberettiget men i nogle situationer kan Skat gå ind og nægte fradrag ud fra en betragtning om at der ikke er nogen modydelse og at udgifterne vedrører anpartshaverne personligt. Jeg fører selv et par sager på lige dette punkt i Landsskatteretten p.t.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)