Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille øv..

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet den seneste tid, at når jeg skriver noget inde her på amino, får man straks en masse mails til vores firma fra folk som vil sælge os ting..

Fx fik jeg i går 2 mails fra forskellige virksomheder, som ville sælge søgemaskine optimering, fordi jeg havde besvaret en tråd der handlede om forbedring af ens webshop..

Det er skisme godt nok lidt træls efter hånden, det er især søgemaskine/webside folket, der bliver lidt for nærgående.. jeg har ikke noget problem med at folk sender mig en mail, hvis de mener, at de har en vare, vi kan bruge, men at skulle svare på 10 mails om måneden omkring varer som slet ikke er relevant for os og der efter skriver folk tilbage, "jamen hvorfor vil du ikke købe", "jeg kan jo ellers gøre sådan og sådan for dig" osv...
Hvis de så i det mindste kunne acceptere et pænt nej tak, vi har super travlt i øjeblikket og jeg har slet ikke tid til at uddybe - og synes egentlig ikke jeg behøver det, når jeg ikke selv har opsøgt personerne.

Så derfor - bare fordi man skriver her inde, behøver det ikke være fordi, man søger nye leverandører.

.. undskyld hvis jeg lyder sur, det er jeg ikke - bare lidt småstresset :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:57

Hej Nina

Det er såmænd heller ikke lovligt at virksomhederne kontakter dig pr. e-mail, uden forudgående aftale når det er med henblik på salg af en vare eller ydelse.

Så det er efter min mening, en rimeligt nem måde at sortere useriøse virksomheder fra på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:05

Hej

Nu har du, som jeg, valgt at have firmanavn som profil. Der kan der være flere grunde til, men selv gør jeg det fordi at jeg synes det er rart at se virksomheden bag et indlæg som jeg finder interessant. Det vil derfor være forkert af mig, ikke også selv at bidrage til at sætte "ansigt på".

Prisen er så disse henvendelser, og det er måske ikke så slemt endda. Man kan jo lade at svare tilbage, og tilføje afsenderen på uønsket-mail listen, og så behøver man ikke bekymre sig mere over det.

/Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 14:26

Hej Michael

Det kan da ikke være rigtigt at fordi man sætter navn og virksomhed på herinde, at man skal acceptere uopfordret mails.

Det er en meget usmagelig form for henvendelser, som henhører under kategorien SPAM.

Jeg har ikke modtaget nogen, men ingen tvivl, der vil omgående blive taget action på dem hvis jeg skule modtage nogen.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:55

sl

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:09

Dyrebilen.dk:

Hej

Nu har du, som jeg, valgt at have firmanavn som profil. Der kan der være flere grunde til, men selv gør jeg det fordi at jeg synes det er rart at se virksomheden bag et indlæg som jeg finder interessant. Det vil derfor være forkert af mig, ikke også selv at bidrage til at sætte "ansigt på".

Prisen er så disse henvendelser, og det er måske ikke så slemt endda. Man kan jo lade at svare tilbage, og tilføje afsenderen på uønsket-mail listen, og så behøver man ikke bekymre sig mere over det.

/Michael

Netop fordi jeg skriver med firmanavn svarer jeg ALTID tilbage på mails som er henvendt personligt til os. Også selv om det er en træls mail - fx den jeg fik i dag skrev jeg pænt nej tak, vi er meget tilfredse med vores nuværende leverandør.

Men det er det, der gør det så belastende - den der har skrevet til mig i dag har fx bare sendt en åndsvag standard mail, som jeg kan se, han har sendt til mange andre - fx har han skrevet: "hej allan, jeg kunne se på amino at du havde svaret på thorborgs indlæg. vi kan tilbyde dig.." Hallo - Allan?!! Ligner jeg en der hedder Allan?? Nu ved jeg godt, jeg ikke har mit eget foto på, men alligevel..

Så det der gør mig mest irriteret er, at jeg skal bruge tid på at læse en mail og skrive et høfligt svar, når de ikke engang selv har brugt tid på at kigge på vores hjemmeside og se hvad vi har brug for - og har sendt samme mail til 1000 andre.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:12

Det er da meget nemt. Dem der tydeligt er massefremstillet anmelder du her: dansk@spamklage.dk
De mere personlige besvarer du med.

Nej tak jeg er ikke interesseret!

Hvis de fortsætter så svarer du.

Dine mails er spam og hører jeg fra dig igen, så bliver du anmeldt til Forbrugerombudsmanden.

Så skulle den sag være klaret.

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:02

Syndes ikke at få "spam" mail fra firmaer her inde fra, men der er en del calls, Og det er pisse træls, at høre på alt mulige lange forklaringer,,,, især om adwords osv.

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:05

Martin Thorborg:

Det er da meget nemt. Dem der tydeligt er massefremstillet anmelder du her: dansk@spamklage.dk
De mere personlige besvarer du med.

Nej tak jeg er ikke interesseret!

Hvis de fortsætter så svarer du.

Dine mails er spam og hører jeg fra dig igen, så bliver du anmeldt til Forbrugerombudsmanden.

Så skulle den sag være klaret.

Dbh Martin

Tjaa det kan da godt være at jeg er lidt for flink.
synes bare heller ikke rigtig jeg kan true med at anmelde folk, det lyder så voldsomt.. frem over tror jeg bare jeg sletter mailen og lader som ingenting

Fra Taastrup
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:23

Tja Nina. jeg kan sagtens forstå din irritation. Der må da være noget, der hedder almindelig cyper-etik. Apropos etik, så vil det glæde mig overordentligt, hvis folk gider gøre sig den ulejlighed at ofre lidt tid på deres skriftsprog. Det er en pine at skulle være vidne til sløseri omkring stavning og især tegnsætning. (Har man i øvrigt et problem dér, kan man gerne henvende sig til mig, men nu er det her jo ingen spamWink)

Tilbage til dit problem: Jo oftere man gør brug af at anmelde spammere, jo før kommer man vel problemet til livs.

Bedste hilsener

Fif Beck

Fif Beck

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)