Er der nogen evt. har forslag til hvordan man minimere antallet af returpakker uden det går ud over salget i webbutikken? Tilbyder i øvrigt både betaling med alle kendte betalingskort og kontooverførsel. Men der er stadig en del som ønsker betale pr. efterkrav. |
Hej Jimbo,
Da jeg har været til en konference hos FDIH om internet handel i februar månede i år, har jeg fået at vide, at man helst skal fravælge betaling per efterkrav som betalings mulighed. Idet, at statistikken viser, at der er mange internet forretninger, som slås med denne problematik, som du beskriver. Det er nemlig alt for dyrt.
Vi har bevist fravalgt at have den betalingsmulighed i vores shop.
Jeg vil foreslå, at du kan lave en Cost - Benefit analyse, hvor du stiller op hvor mange ordrer du få per efterkrav mod hvor mange af dem kommer retur. Husk at medtage en ca. værdi af den tid, du bruger på administrationen i denne forbindelse, udover selve prisen på fornøjelsen for at få pakken retur.
Må jeg spørge, hvad sælger du? Kan man se din web-shop?