Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms uden salg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige startet en virksomhed i år. Det er sådan at jeg kun har salgsaktiviteter om sommeren, dog har jeg brugt nogen penge på benzin for at kom frem og tilbage og tilrettesalgt min plan for næste år mht udvikling af mit firma.

Da der skal indsendes moms snart, skal jeg vedlægge disse kvit. for benzin udgift, selvom jeg intet salgsmoms har?

Jeg er lidt forvirret omkring det, da jeg ikke har en revisor udover den tid jeg har salgsaktiviteter.

Mange tak

/Lamino

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:03

Ja, det er der ikke noget problem i. Hvis du har købsmoms men ingen salgsmoms, får du bare penge tilbage fra SKAT - direkte ind på din nemkonto. Men benzinen skal vedører en gulpladebil, almindelig kørsel på hvide plader eller i din egen private bil, skal ikke med i momsafregningen.

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:50

Okay tak for svaret,

Mht det med gule plader, altså jeg har ingen bil på gule plader. Jeg har gået udfra at man må bruge sin privatbil til arbejde, men ikke bruge sin gulpladebil privat. Så benzinen er vel berettiget til at blive trukket i moms afregning? Eller?

/Lamino

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:15

Nej. Intet momsfradrag på brændstof til hvide plader. Men hvis det er din private bil, som du bruger til firmakørsel, kan du hæve (skattefri) kilometergodtgørelse. Det er som regel en meget mere fordelagtig løsning. Du får 3,47 kr. pr. km. for de første 20.000 km. Men det kræver, at du kan dokumentere kørslen f.eks. ved at føre et kørselsregnskab.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:34

Enig i det med benzinen. Det ligger helt fast. Men for at kunne få skattefri kørselsgodtgørelse, eller fradrag efter denne sats kræver det at der er tale om erhvervsmæssig kørsel og kørsel mellem bopælen og et fast arbejdssted, evt en virksomhedsadresse, bliver fast efter 60 arbejdsdage hvis vi taler om et fast kørselsmønster.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)