Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det Spam?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen...

modtog i dag en mail fra en fyr i Canada der spørger efter vores telefonnummer i fuld længde (landekode + nummer). Det i sig selv er jo positivt. Men mailen kommer fra en mailadresse der slutter på @hp.com.

Mailen ser sådan ud:
Hi,

I like to call you from Canada. Could you please provide me with the
country code (full phone number) etc that I will need to contact you.

Thanks.

Og så underskrevet med navn - ikke noget med titel osv.

Er det noget I andre har prøvet, og hvad dælen stiller man op med sådan en mail?

På forhånd tak!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Google giver endnu ikke nogle resultater, når man søger på de sætninger. Det plejer ellers at være en god måde at afslører hoax''er (falske mails).

- Hvis han er ansat ved HP, er det vel kun et tegn på seriøsitet. De har også afdelinger i Canada :)

Jeg ville ikke være bange for at sende mit telefonnummer til ham. Det er trodsalt ikke gratis at ringe fra udlandet til Danmark, så det er nok for dyrt til at det er fordi han vil spamme dig telefonisk.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 21:08
Dato: 5/12/2006 8:58:18 PM Forfatter: Tommy
Google giver endnu ikke nogle resultater, når man søger på de sætninger. Det plejer ellers at være en god måde at afslører hoax''er (falske mails).

- Hvis han er ansat ved HP, er det vel kun et tegn på seriøsitet. De har også afdelinger i Canada :)

Jeg ville ikke være bange for at sende mit telefonnummer til ham. Det er trodsalt ikke gratis at ringe fra udlandet til Danmark, så det er nok for dyrt til at det er fordi han vil spamme dig telefonisk.

Lyder godt Tommy.. takker !

Det med han skriver fra en HP mail synes jeg virker mistænksomt, men det nok bare mig
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:16
Hvis du er bange for det er spam, så send fra en anden mail adresse end den du bruger normalt. Så kan de da ihvertfald ikke spamme den normale email-adresse.

Jeg synes ikke mailen virker så mistænksom bare fordi den kommer fra HP, men ligeså meget at de ikke skriver anledningen, eller andet en Hi,

Jeg er ikke 100% inde i spambots og sådan, men fungere det ikke ofte ved de scanner nettet for mailadresser og ved dem der svarer/læser mailen fortsætter de med at sende spam til?

Det kan evt være grunden til de beder om dit nummer så du mailer tilbage?

Men ja det kan godt være jeg bare er ligeså paranoid som dig, og at Tommy har ret :)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 21:21
At han skriver fra en @hp.com-adresse er ikke et entydigt bevis på enten spam eller ikke-spam. Det mere interessante er den e-mail-adresse, du svarer til. At få fingre i en @hp.com-adresse til at modtage e-mails på er formentlig temmelig svært, så tryk "Reply" og se hvilken adresse der står i To-feltet (og husk at kontrollere, at det ikke bare er det alias f.eks. Outlook har givet afsenderen). Står der noget med @hp.com, kan du godt gå ud fra, at e-mailen er "ægte" - du kan jo også skrive og spørge hvorfor han vil ringe? :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 21:33
Dato: 5/12/2006 9:15:32 PM Forfatter: Martin Tygsen
Men ja det kan godt være jeg bare er ligeså paranoid som dig, og at Tommy har ret :)

Ja er nok lidt (for) paranoid :)

Men anyways, så har han lige sendt en forspørgsel på en demokonto gennem hjemmesiden, så den er nok god nok ;)

men tak for de hurtige svar!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Dato: 5/12/2006 9:21:00 PM Forfatter: David Mc Nally At han skriver fra en @hp.com-adresse er ikke et entydigt bevis på enten spam eller ikke-spam. Det mere interessante er den e-mail-adresse, du svarer til. At få fingre i en @hp.com-adresse til at modtage e-mails på er formentlig temmelig svært, så tryk ''Reply'' og se hvilken adresse der står i To-feltet (og husk at kontrollere, at det ikke bare er det alias f.eks. Outlook har givet afsenderen). Står der noget med @hp.com, kan du godt gå ud fra, at e-mailen er ''ægte'' - du kan jo også skrive og spørge hvorfor han vil ringe? :)

Ganske relevant iagttagelse - det kunne jo godt være et fupnummer af en art. Spamrobotter venter dog ikke på svar, de høster bare samtlige mailadresser de kan komme i nærheden af og sender så deres spam... om der er 100.000 døde mailadresser for hver 1.000.000 de sender til, er de rimelig kolde overfor :)

Jeg ville dog ikke spørge hvorfor en potentiel kunde ønsker at ringe, så hellere bare give ham mit nummer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)