Jeg har været ude for lidt det samme, sad i en supportafdeling hos et større dansk hostingfirma, hvor telefonen røg ind til os når receptionen havde for travlt. Da jeg havde haft samme analysefirma igennem 9 gange i løbet af et par timer, hvor de ville snakke med de samme 4 chefer, bare på forskellige indgående numre fik jeg nok og bad om firmanavn, adresse og kontaktperson hvis de ville blive ved med at ringe. Det fattede de utroligt nok og vi aftalte at de stoppede med at forstyrre os, og at vi måtte fakturere dem til vores timepris hvis de ellers ringende igen. Det var jeg pænt overrasket over, og de holdt sørme op med at ringe. |
Inspireret af Amino, baskede vi annoncehaj
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Jeg plejer at afbryde sælgerens forprogrammede salgstale med "dét er desværre ikke noget for mig, men tusind tak fordi du ringede". I 9 ud af 10 tilfælde svarer den lettere forvirrede sælger "øhh, selv tak", hvorefter jeg siger "farvel", han siger "farvel" og så lægger jeg på. Hele samtalen plejer ikke at vare mere end 10-20 sek. Til de mere standhaftige spørger jeg "hvad sælger du" igen og igen, og når han modvilligt oplyser det får han "tak, selv tak og farvel"-turen. Man kunne også oprette et 90-nummer: Virke oprigtig interesseret, spørge om de også kan registrere de 8 andre sider firmaet har, og så bede sælgeren ringe op igen på et andet nummer. Hvad koster et 90-nummer egentlig? Hilsen Flemming |
Fed idé, så kunne man tage en ordentlig sludder med den inden man afviser dem og så tjene penge på det ![]() Til Norm: superfed måde at få ham væk på ![]() ![]() |
mvh Bent
Problemet med at bruge 900 numre er, at der er en øvre grænse på knap 5 kr. pr. minut (ifølge TDC), svarende til ca. 300 kr. pr. time. Jeg gider sgu ikke snakke med de fjolser for sølle 300 i timen - det er 5-10 gange under hvad jeg får for andet arbejde, som jeg ovenikøbet synes er sjovt. Jeg har selv haft meget godt held med kravet om 500 kr. pr påbegyndt kvarter for salgssamtaler. Den takker de alle nej til ret hurtigt. Når jeg ikke lige husker at få begyndt med dette fra samtalens start, er en anden effektiv løsning bare at svare: Du lyver jo! - lige meget hvad sælgeren siger. På sin egen stille måde er det ufatteligt provokerende. Sidste gang jeg prøvede denne metode smed sælgeren røret på vrede hehehe |
Dato: 5/13/2006 1:53:31 PM Forfatter: Mikkel deMib ...øvre grænse på knap 5 kr. pr. minut (ifølge TDC),... ...Du lyver jo! - lige meget hvad sælgeren siger.... Hvad med de der sex-linier - de charger ihvertfald mere end 5 kr. "Du lyver jo!" jeg griner og griner og kan ikke stoppe! Go' humor - omend en smule uforskammet - skønt. Hilsen Flemming |