Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningskrav - skal jeg involvere en advokat nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle,


jeg har importeret nogle varer fra udlandet, og som har vist sig at være falske varer (opdaget ved en toldinspektion).

Det betyder at jeg har fået beslaglagt alle varerne og skal betale for destruering af disse. (sådan skal det selvfølgelig også være).

JEG VIDSTE IKKE AT JEG KØBTE FALSKE VARER.

 

Jeg har efterfølgende været i kontakt med det advokat bureau som representerer firmaet her i Danmark, og har nu modtaget en "erklæring" som jeg skal underskrive.

Jeg skal skrive under på at varerne er falske, at de må destrueres og at jeg vil betale sagsomkostninger indtil nu på kr. 20.000.

YDERLIGERE vil de have at jeg skal betale et ERSTATNINGSKRAV på kr. 50.000.

 

Kan det virklig være rigtigt at de kan kræve erstatning for "tabt fortjeneste" når det ikke er lykkedes mig at sælge disse varer (de er aldrig kommet ind i landet).

Det virker helt urimeligt på mig.

Jeg kan forstå at jeg skal betale sagsomkostningerne, men det virker helt groteskt at jeg skal betale erstatning for noget som ikke er sat i omløb.

 

håber at få nogle gode indlæg.

 

Mvh

 

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej , Trist situation du er kommet i


 

Jeg ville klart "vende" sagen med en advokat, inden jeg underskrev noget som helst.

 

 
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ved ikke om det i dit tilfæde er lidt langt ude men:

 

Min søster lever af at importere varer (både inden for og udenfor EU) - hun har én gang prøvet at

blive kaldt ind at toldinspektionen der sagde det var kopivarer hun importerede - Det var det ikke!

Efter lidt tovtrækkeri fik hun da også medhold i sagen.

 

Min pointe er at hvis du selv har en formodning om at varerne er ægte - ville jeg kræve dokumentation

for at de rent faktisk er uægte og hvordan dette er konstateret - Jeg ved selvfølgelig ikke om det er let at konstatere i dit tilfælde eller ej.

 

Min erfaring siger mig at de "går efter guldet" og nærmest forventer en forhandling om sagen . det ville jeg selv gøre ;-)


 

Få en advokat skriv ikke under på noget som helst inden da !

Evt. også en der kan hjælpe dig med at hive penge

ud af din udenlandske importør ...selv om det kan være næsten umuligt..

 

Frank

 
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen


Kommer lige i tanke om lidt follow up på din sag, det skal lige siges at jeg ikke er Jurist, men man hører jo et og andet:

 

Jeg mener bestemt at der i den danske retspraksis skal være dokumentation for "tab af fortjeneste" så det er ikke noget

der bare lige kan bestemmes af en emsig Jurist hos Faceless Designer Conglomerate In.c (eller hvem det nu er du havnet i unåde ved)
, men skal godtgøres overfor evt. Sø og handelsretten hvis det er her en eventuel tvist skal afgøres..

 

Håber du lige holder os postet om hvordan det går ....

 

Hvorom alting er : kopivarer er noget L.... og skal for enhver pris stoppes.

 

mvh

Frank

 

 
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa..

 
det var lige godt sa....
 
jeg er havnet i nøjagtig samme situation som dig...
 
jeg købte 6 north face jakker af en fyr på ebay.com og da de skulle ind i landet fik jeg et brev fra deres advokat om et erstatningskrav på 12.000kr for varemærke forfalskning og diverse andre ting. jeg har en advokat på sagen og vi har nu kørt sagen i snart 2 år. jeg har gudskelov fået fri proces, ellers kunne det ikke betale sig. sagen er nu blevet berammet til at skulle i sø og handelsretten d. 22/11 2005.
 
jeg anede heller ikke at der var tale om falske varer, og da de er købt på verdens største auktionsside, hvor der tilmed er strenge regler om at man ikke må sælge noget der er forfalsket eller lignende..så vil jeg blive meget skuffet hvis jeg taber denne sag.
 
jeg vil råde dig til at få fat i en advokat, om ikke andet så se om der er mulighed for at få fri proces..*S*
 
held og lykke...
 
 
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal helt klart IKKE anerkende det erstatningskrav, som du er blevet præsenteret for. Vi du have yderligere - gratis - bistand er du velkommen til at rette henvendelse til mit kontor.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nix - du er ikke erstatningsansvarlig, hvis du ikke var klar over, at der var tale om kopi-produkter. Med mindre, du burde have indset, at det var kopi-produkter (f.eks. købt et underligt sted såsom et værtshus eller købt til en ekstremt billig pris).

Men forholder det sig sådan, at du var i god tro, da du købte varerne, så skal du IKKE betale det erstatningskrav.

Jeg ville alliere mig med en god advokat, selvom det kan blive dyrt.

Stakkels dig - jeg ønsker dig held og lykke.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)