Godaften amino'er. Er der nogle der har erfaringer med at starte GmbH? Nogle der ved hvordan det fungerer?
Jonas Jensen |
Hej!
Hvad er det specielt du tænker på?
Har for mange år siden revideret for en del tyske GmBH`er!
Hej! Hvad er det specielt du tænker på? Har for mange år siden revideret for en del tyske GmBH`er! |
Hej Peter. Jeg overvejer at starte et GmbH, og flytte nogle af mine biler i min vognmandsforretning, over på tyske plader, for at sparre afgiften. Jeg vil bare høre om det er besværligt at åbne et selskab i tyskland.? Hvordan foregår det med regnskaber?
|
Nu er jeg ikke så klog på reglerne udenlands, men jeg vil gætte på at der er en lav skatteprocent i luxemborg, når du skriver det på den måde.? :) |
Hej! Ved ikke, hvor attraktivt det er mere med Luxemborg, men mener af afgiften er lavere end i Tyskland, og mange vognmandsfirmaer indregistrerer i Luxemborg, og kører med tyske chauffører. |
Jeg har nu tænkt mig at beholde mine danske chaufførere, da jeg udelukkende kører i Danmark. Men det må man vel godt? |
O.K. du kører ikke eksport eller cabotage kørsel så. Hvis det kun er national kørsel.......tvivler jeg på, at der er nogen fidus i det.
|
Ja....check det for god ordens skyld med en rådgiver, er ikke 100% inde i reglerne mere. |