Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100% afskrivning på hardware-løsdele, til opgradering af computer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

I mit enkeltmandsfirma bruger jeg min private PC til at arbejde på, og ved godt, at jeg kan (bør?) sælge min computer til min virksomhed, og afskrive en vis procentdel. Det har jeg valgt ikke at gøre, af forskellige årsager.

Mit spørgsmål er så nu: Hvis jeg vælger at opgradere min PC, med dele som kun opgraderes grundet mit job (men som naturligvis bruges i computeren, når jeg bruger den privat også), kan jeg så afskrive hele opgraderingen? Der er tale om en opgradering i omegnen af 3-4000 kroner, så det er ikke just en kæmpe post på regnskabet - men alligevel.

Hvad vil I anbefale?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

Hej!

Jamen det ville jeg da gøre, og så tage et evt. slagsmål med SKAT!

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:22

Såfremt din manøvre med delt arbejds/privat pc er lovlig kan du straksafskrive alle investeringer på under 12.000 (så vidt jeg husker).

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:39

Hej :)

Beklager jeg blander mig med et andet spørgsmål, men er det ok at sælge sin private pc til sin virksomhed? Skriver man bare en kvittering u moms til sig selv?

Platform 1st designbureau - freelance løsninger til virksomheder!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21

Ja....til en realistisk værdi.

Momsen må dog ikke trækkes!

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 12:24

Nej, klart :) Tak for hurtigt svar :)

Platform 1st designbureau - freelance løsninger til virksomheder!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:46

Det er korrekt. Man skal bare være opmærksom på at der her uden tvivl er tale om driftsmidler/småanskaffelser der er bestemt til at blive brugt sammen med andre driftsmidler, hvad der ellers ofte kan være tvivl om. Dvs. der skal man se på den samlede anskaffelsessum for pc m.v.

Medmindre der er tale om en virksomhed af meget begrænset omfang ville jeg gøre som Peter: Skyd den ind i virksomheden, udgiftsfør delene og tag et eventuelt slagsmål med Skat. Det er efterhånden sjældent at man ser sager om privat andel af pc, da de fleste efterhånden har flere pc'ere til rådighed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)