Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til avanceret it-system

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere.

Jeg har gået lidt og tænkt over en masse problemstillinger, og den anden dag, kom jeg ud for et problem, som jeg så kom til at tænke på egentlig kunne løses på en meget smart måde.

Desværre kræver det en meget stor viden inden for IT og lignende. Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle ide om, hvor jeg skal søge henad for at få snakket med folk med den viden der skal til..

Yderligere skal nævnes at ideen kun er på et meget meget tidligt stadie, så den endelige løsning er langt fra fundet. Problemet er bare konstateret.

Desuden vil det hvis det hele bliver til noget også kræve en stor omlægning overalt de steder, hvor det var ment til at skulle blive brugt..

Det drejer sig om et slags scanningssystem. Det skal fungere på den måde, at man kan skanne nogle dataer ind, hvorefter det skal være muligt at gemme disse datas på en lille dims, som man kan bringe med sig overalt.

Derefter skal det så være muligt at åbne de gemte datas igen. Det skulle fx ske ved at man kunne logge ind på dimsen derhjemme fra enten via nettet eller som et slags USB stik. Her skulle det så være muligt at se datasne og sende dem videre til en anden

Håber på lidt hjælp - inten her i tråden eller på PM

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 15:30

Jeg tror du bliver nødt til at uddybe lidt mere hvis du vil blive guidet hen til de rigtige mennesker.

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 15:38

Ja ok. Det drejer sig om et slags scanningssystem. Det skal fungere på den måde, at man kan skanne nogle dataer ind, hvorefter det skal være muligt at gemme disse datas på en lille dims, som man kan bringe med sig overalt.

Derefter skal det så være muligt at åbne de gemte datas igen. Det skulle fx ske ved at man kunne logge ind på dimsen derhjemme fra enten via nettet eller som et slags USB stik. Her skulle det så være muligt at se datasne og sende dem videre til en anden.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 16:55

Ok. Så lyder det som om du skal have fat på nogle der kan udvikle noget elektronik der gemmer noget data. Dette har jeg ikke erfaring i. Men man kunne måske tænke sig at du splittede opgaven op, så en tog opgaven med at lave den elektroniske del, og nogle andre byggede softwaren.

Du skal dog passe lidt på hvis du vælger at gøre det sådan. Du skal lave en ordentlig kravspecifikation som begge virksomheder kan forholde sig til. Jeg hører jævnligt om kampe mellem software og hardware udviklere, og hvem der skal implementere hvad.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:22

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:00

Undskyld hvis det jeg nu efterfølgende lyder nedsættende:

Men hvorfor skulle man scanne og gemme det på usb, når man ligeså godt kunne lægge det på nettet og få adgang til det ligegyldig hvor man er og hvad tid det er.

Jeg kan ikke se noget fornuft i jeres ide, desværre.

held og lykke med jeres ide alligevel.

Kommer snart...

Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:18
  • Jeg kender en der med sikkerhed kan løse det måske 2 så send en pb hvis nødvendigt...

preben

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 13:16

Hej Bejgarth,

Nå du snak om data som kan scannet ind, der findes 2 type som jeg kender til:

1. Barcode

2. RFID

Alt afhængig af hvor meget data og hvordan skal data skal behandles så bruger man den læser der passe til.

Fordel ved at benytte barcode er at den kan læstes af alle mobil enhed med kamera + det nødvendigt software.

Med RFID kan man skriv og læse data til den, dog der kræve en RFID-læser/skriver som ikke er så udbrede.

Hope it help, da du skriv meget generel så kan jeg ikke komme med mere præcis svare.

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Hvis jeg nu var dig ville jeg

1. Finde nogle der kan fremstille softwere + hardware, eller benytte mig af en ordinær scanner?
2. Få en hjemmeside, hvor brugeren kan logge ind og uploade/download datas som er blevet indscannet fra "scanneren" - da der næsten er internet overalt i verdene er dækningen meget god, og det vil spare kunden for at skulle betale for en USB stik. Skal kunden på safari med sin laptop og ikke lige har satelit internet, så kan kunden hjemmefra downloaded datas fra din hjemmeside og gemme datasne på sin USB stik.

Jeg håber det kan bruges :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:20

Prøv lige at se datoen for indlægget.. 1. november 2008.

Og belgarth har ikke rigtig skrevet noget her på Amino siden engang i september sidste år, så jeg tror ikke problemstillingen er så aktuel længere :o)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)