Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bare mig, eller?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes godt nok, det er for tit, der er indlæg her på Amino, der er så fyldt med stave- og slåfejl, at man kommer i tvivl om, hvad der egentlig står. Jeg påstår ikke hermed, at jeg selv er fejlfri, men jeg forstår ikke, at folk ikke læser det igennem de skriver, inden de trykker 'OK'.

Det er lidt ligesom 'pizza med killing', jeg kan bare ikke tage det seriøst. Og det er ikke dem, jeg vil vælge som samarbejdspartner, hvis ikke ligefrem de bare er meget billigere og har et utrolig unikt produkt at byde på.

Det kan da også meget nemt føre misforståelser med sig, og ofte har jeg egentlig lyst til at komme med en plat kommentar til det, når det kan misforstås i høj grad. Jeg holder mig dog som regel i skindet, da det ellers vil ødelægge trådene.

Er det bare mig?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Beklager, men jeg kan slet ikke tage dit indlæg seriøst når du ikke kan din kammasætning korrekt!

sandfær-andersen:
Jeg påstår ikke hermed, at jeg selv er fejlfri, men jeg forstår ikke, at folk ikke læser det igennem de skriver, inden de trykker 'OK'

Nogen havde måske nok valgt at smide et komma ind her "igennem, de skriver"

Folk har mange forskellige niveauer at skrive på, en stor del af den danske befolkning har simpelthen ikke bedre skrivefærdigheder. Du kan læse mine indlæg igennem, de er proppet med fejl. Jeg gider absolut ikke sidde at læse korrektur på egne indlæg, det vil jo tage dobbelt så lang tid!

Jimmy

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:27

Til det sidste spørgsmål du stiller i indlægget "Er det bare mig?", herfra kan jeg kun sige ja!

Jeg ser ikke så voldsomt mange stavefejl og skulle jeg støde på en samarbejdspartner der har svært ved at stave....ville jeg da være bedøvende ligeglad, med mindre han/hun skal levere korrekturlæsning til mig.

Personligt skriver jeg meget hurtigt og da det ikke er noget jeg er særlig god til :), kommer der tiltider stavefejl med. Normalt skriver jeg i word og her redder den mig, på amino overlever jeg nok en fejl her og der....komma og punktum sætning er jeg også ringe til ......men folk kan sikkert læse det alligevel.....jeg er desuden glad for at lave...... og ...... ved ikke hvorfor, det redder mig ud af nogle sætningsproblemer.

Anyway, min pointe er at det måske er en smule småligt af dig, og at du ligefrem fra sortere samarbejdspartnere fra på det grundlag er tyndt. Det er selvfølgelig dit valg, men herrer gud du må være lidt mere tålmodig.

Ikke alle på amino er udstyret med den bedste uddannelse og/eller evne til at stave.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:21

Jeg ser på indholdet fremfor stavningen - og hvis der skulle slippe en "pizza med killing" ind kan jeg kun trække på smilebåndet.

Klovn

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:29

Jeg er en af dem som ikke er god til punktum og komma.

Så hvis du ikke vil hjælpe mig så er det bare op til dig selv.

Jeg mener også at mange gange man læser artikler om folk som aviserne skriver artikler fordi de er nået langt i business verden. Så udtaler de at de ikke var de mest begavet i skolen.

Jeg bruger selv FF fordi den har ordbog og hjælper mig. Men pga. at amino er bedst at bruge i html version så kommer der ikke hjælpe tekst. Jeg kører selv mine sider i drupal som kører tekst men konventer selv til html efterfølgende så finder jeg mange af mine fejl her. Men komma og punktum har jeg stadig fejl i.

Undskyld at jeg svarer på dit indlæg. Når jeg laver fejl. Håber ikke det gør noget.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

I må da meget undskylde, hvis jeg har trådt jer over tæerne. Det var nu ikke meningen. Jeg stillede et simpelt spørgsmål for at høre, om det bare var mig. Jeg kan læse af indlæggene, at folk føler sig stødt over det.

Ind imellem kan det blot være umuligt at forstå en tekst, hvis den er komplet fyldt med fejl. Og for mig har det en betydning, men nu arbejder jeg selvfølgelig også med det til dagligt. Det må være en arbejdsskade i så fald.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49

Kenneth Boysen:

Anyway, min pointe er at det måske er en smule småligt af dig, og at du ligefrem fra sortere samarbejdspartnere fra på det grundlag er tyndt. Det er selvfølgelig dit valg, men herrer gud du må være lidt mere tålmodig.

Nu er mine samarbejdspartnere jo som regel nogle, der har med design, tekst, tryksager eller hjemmesider at gøre, og derfor går jeg selvfølgelig gå op i, om deres arbejde er fyldt med fejl. Selvom det så bare er teksten. For mig symboliserer det, at de ikke går op i, at tingene er korrekte.

Jeg overlever blandt andet netop på at være så detaljeorienteret og gå op i den tekst, jeg arbejder med – selvom den jo ikke er mit ansvar. Jeg er bare grafikeren.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:53

Bettina,

Jeg føler mig ikke stødt eller trådt over tæerne. Vi har vel alle i vores forskellige brancher en faglig stolthed.

Klovn

Fra Århus
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:15

Hej Betinna

Jeg mener det er meget uheldigt, at der findes personer der mener at stavefejl osv. er = med ens evne til at drive forretning eller være en kompetent samarbejdspartner.

'pizza med killing' hvem ved det kan vel smage godt?

Jeg vil mene at en kompetent samarbejdspartner, er en person der kan læse mellem linierne.

Ski vær mæ de. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:18

Der er jo en netikette der siger at i foraer, blogs og chats er det knap så vigtigt med stavefejl og tyrkleifs.

Det vigtige er at meningen kommer over.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)