Arghhh, kan det virkelig være rigtig at jeg skal betale 60% i skat af mit overskud :( Det ser ud til firmaet ender med et rigtig pænt resultat i år, men helt ærlig, så har jeg ikke lyst til at bruge en stor del af overskuddet ud på at betale topskat. Mit firma er personligt ejet og har ikke nogen medarbejdere udover mig selv. Jeg har fundet ud af, at jeg kan indbetale op til 30% af mit overskud til min ratepension. Derved kan jeg undgå en stor del af topskatten, så hurra for det :) 1) Problemet er hvordan jeg undgår resten af topskatten. Vi vil gerne flytte til udlandet indefor et par år, så kan vi fx. på en eller anden måde trække udgifterne til bygning af et hus i udlandet fra? 2) Eller kan jeg spare op i firmaet og langsomt udbetale overskuddet i løn til mig selv - uanset både vi og firmaet er flyttet til udlandet (udenfor EU)? Kan jeg fx. gøre det ved at tilmelde mig virksomhedsskatteordningen? Tak for hjælpen, mvh. Phi |
Hej!
Ja......ratepension er da en god mulighed.
Ville også overveje VSO, men kræver en konkret beregning.
Med hensyn til udflytning kommer det helt an på konkrete regler i det påtænkte bopælsland.