Her kan du få din helt egen online personlige træner, der helt sikkert kan hjælpe og motivere dig.
Har du svært ved at komme i gang med at træne eller skal kosten lægges
om? Mangler du motivation og en til at holde dig i ørerne? Jeg hjælper
gerne med alt, hvad du måtte have af problemer.
Syntes det er spændende med dit projekt, og håber du får nogle kunder, selv om der på nettet er mange om budet.
Jeg har selv et personlig træner firma, men arbejder også for en del fitness centre, og det er helt klart man kommer ikke frem i verden uden hårdt arbejde, men kan ikke klage har nok at lave.
Mange tak, jeg kan som heller ikke klage, førhen brugte jeg meget af min tid på at vejlede folk på diverse fora, men til sidst tog det simpelthen for meget tid, da folk begyndte at maile og skrive til mig om råd mv.
Derfor er jeg begyndt at tage en lille sum for det, da jeg ellers ikke har tid og overskud til det. Det er 100% på fritidsbasis, så derfor gælder det ikke om at få så mange igennem "biksen", men derimod at få dem vejledt og trukket igennem trænings/kost/sundhedsjunglen, uden at falde i fælder og myter. :)
Nej jeg er ikke uddannet inden for området - 100% autodidakt! :)
Jeg har min viden og erfaring fra min egen træning, som har stået på i 5 år. Her har jeg prøvet lidt af hvert, både bodybuilding, styrketræning, cutning (altså vægttab uden tab af muskelmasse). Ligeledes har jeg erfaring med diverse holdtræninger, som findes rundt omkring i fitnesscentrene. Jeg har også gået til boksning i 4 år, hvor jeg har fået inspiration fra nogle af sportens vidunderlige og geniale træningsmetoder. Men bare rolig, alt teori er på plads, og har da sat adskillige fitnessinstruktører på plads, når de har troet at deres weekendkursus har gjort dem til træningsguruer. Min basale træningsviden har jeg fået igennem timer og atter timers læsning og derefter timer og atter timers afprøvning. For teori er en ting og praksis viser sig tit at være en helt anden ting, derfor er det vigtigt at kombinere disse to ting, sammen med min egen og andres erfaringer.
Hjemmesider jeg henter inspiration og viden fra er fra bl.a.: - www.Motion-online.dk - www.getbig.dk (her er jeg også administrator) - www.bodybuilding.dk - www.bodybuilding.com - www.netdoktor.dk - www.gomotion.dk
Ligeledes har jeg læst rigtig mange bøger om de forskellige aspekter i denne branche. Hvis du er interesseret i hvilke, kan du sende mig en mail :)
Det var såmænd ikke for at tvivle på din kunnen eller viden. Der er bare mange der kan det ene og det andet indenfor fitness verdenen, og vejleder efter egne erfaringer.
Jeg kunne ligeledes selv gå ud og erklære mig "fitness-guru" baseret på min egen erfaring og uddannelse
Kort skitseret:
Har trænet i 13 år.
For en del år siden smed jeg 40 kg ved hjælp af kost omlæggelse og træning
Har deltaget i 3 fitness konkurrencer (herunder Mr. Fitness)
Har ligeledes læst en del bøger om anatomi, fysiologi, ernæring, metabolisme osv.
Men nok om det..
Det jeg mener med indlægget, er at ligge noget dokumentation for hvad det er du kan, og ikke mindst HVORFOR du kan det som du tilbyder. For at højne troværdigheden.
Jeg erklærer mig ikke "fitness-guru" - tilbyder blot at vejlede og hjælpe folk på vej, så de ikke laver alle de fejl, man normalt ville lave mv.
Den første ”lærling” jeg havde, kontaktede mig selv og spurgte om hjælp og tilbød betaling for det, da han vidste jeg havde travlt osv. Ham coacher jeg endnu og han har anbefalet mig til en anden, som jeg også er i gang med at vejlede. Sådan har det foregået indtil nu, at folk har anbefalet mig til venner og bekendte og det har indtil videre ført til rigtig gode resultater og til glade mennesker. (Mens jeg har coachet og vejledt har jeg siden Marts hjulpet i alt 8 med at komme i gang med deres individuelle mål, det er som sagt på fritidsbasis og jeg tager mig god tid til hver enkelt person, derfor tager jeg heller ikke flere ind, end jeg har tid til.) Dokumentationen er jo svær, idet jeg desværre ikke kan vise nogle billeder af folks fremskridt, da konsultationer hos mig er 100% private. Men jeg kan da se om jeg kan få lov til at smide nogle billeder op. Jeg har jo postet lidt links og kan også fortælle hvilke bøger jeg har læst, hvis det ville højne dokumentationen? Er ikke vant til at dokumentere min kunnen, da de folk jeg har haft under mine ”vinger” har vidst hvad jeg stod for og stolet på mig. Jeg har kort ridset op, hvad jeg kan hjælpe med, så hvis folk har spørgsmål, tanker eller andet er de meget velkomne til at skrive en mail, så kan vi sammen finde ud af om mit tilbud er noget for personen, hvis jeg ikke syntes, at jeg kan bidrage med noget, fortæller jeg det selvfølgelig også – er som sagt ingen pengemaskine. :-)
Det var nu heller ikke for at kalde dig fitness guru.. det var ment i sjov, og at jeg kunne selv kalde mig det..
Men skal du have nye kunder, som ikke er bekendte eller refereret af venner og dem du har hjulpet, så skal du nok ligge noget mere konkret til kunderne. Det vil i hvert fald højne seriøsiteten, i mine øjne.. Uanset om det er fritidsbasis eller fuldtids erhverv.
Du kan måske hente lidt inspiration her hvis du vælger at gå online: www.pwt.dk