Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Find bynavne ud fra post nr. service

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Klarup
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Har nu søgt lidt rundt på nettet for at finde en webservice eller lignende løsning til et "problem" jeg står med - men uden held Confused

Jeg skal, i forbindelse med et systems bruger-konto/oprettelses procedure, bruge en feature som automatisk kan foreslå hvilken by en bruger kommer fra, når denne indtaster sit postnummer.

Jeg er kommet forbi et par løsninger, som kan gøre dette vha. en lokal database, men det kræver at jeg selv vedligeholder denne, samt først og fremmest får oprettet relationer for ALLE post numre og bynavne imellem!

Jeg er først og fremmest interesseret i danske postnumre, men kender I noget lignende for andre lande, er jeg helt sikkert også interesseret i dette (på sigt).

Idéen er magen til den feature som er vist på dette link (http://www.ljd.dk/postnr/) - men denne løsning bruger den manuelle database, hvilket jeg gerne vil ud over - en webservice er at foretrække.

Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Du kan hente en "postnummerfil" på post danmarks hjemmeside. den indeholder alle relationerne, så du ikke behøver at gøre det manuelt. søg evt på "Download af postnummerfil"

 

 

Fra Klarup
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mill,

Det ser udmiddelbart godt ud ... Men jeg skal lige have set lidt mere på det, før jeg vil sige at det er den endelige løsning - men indtil videre, tak for responset.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg kan lige lave en webservice til dig imorgen, hvis du vil.

Skal nok selv bruge sådan en ;-)

Har lavet en prototype, der læser direkte fra excel-filen, så slipper vi for databasen ;-), og den er nemmere at vedligeholde også.

Vil du også have bemærkninger og de adresser der nu er i filen... Det kan vel kun bruges til checkup af adressen i Indre kbh.

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Klarup
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue,

Det lyder fand*** super Big Smile ... Og som svar: Nej, jeg skal ikke bruge bemærkningerne til noget. Det eneste jeg skal bruge er en funktion der tager et postnummer (int) som input og returnerer det dertil knyttede bynavn.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Databasen kan hentes her: http://www.ljd.dk/postnr/

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg lige lavet en hurtig webservice ;-)

Du kan teste den her:

http://soapclient.com/soapclient?template=%2Fclientform.html&fn=soapform&SoapTemplate=%2FSoapResult.html&SoapWSDL=http%3A%2F%2Fapi.device.dk%2Fzipcode%2Fzipcode.wsdl&_ArraySize=2&CacheWSDL=0

Eller hvis du integrere den, så er wsdl'en her:

http://api.device.dk/zipcode/zipcode.wsdl

Den har en funktion der hedder getCity, hvor den skal have zipCode (Postnummer) og countryCode (som er den iso-format på de 2 tegn, Danmark er dk"). Så får du navnet tilbage, hvis zipCode eksistere, ellers smider den en soapFault tilbage i hovedet på dig, med at den ikke eksistere, det samme ved countryCode.

Jeg har også lavet sådan, at hvis postdk ændre på filen, så henter jeg den, så det altid er den nye version af filen der bruges...

Men skriv endelig, hvis du har nogle andre ting, jeg har også en postdk travk & trace, en cvr og sidst men ikke mindst en der kan slå et nummer op hos dgs og eniro, på en og samme gang...

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Topholm:

Hej Simon

Jeg kan lige lave en webservice til dig imorgen, hvis du vil.

Skal nok selv bruge sådan en ;-)

Har lavet en prototype, der læser direkte fra excel-filen, så slipper vi for databasen ;-), og den er nemmere at vedligeholde også.

Vil du også have bemærkninger og de adresser der nu er i filen... Det kan vel kun bruges til checkup af adressen i Indre kbh.

Selvom det er et meget generøst tilbud, så synes jeg at du burde holde det hele internt. Opret en base med de data du skal bruge. En dag så ændrer Tue Topholm et eller andet, skifter server, glemmer at betale domæne, whatever, og så fungerer det ikke for dig.

Gør det korrekt til at starte med. (En web service vil også være korrekt, men så skal den være i et overvåget miljø, og man skal være sikker på at det fungerer korrekt og til "evig tid".

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Greyzone:

Tue Topholm:

Hej Simon

Jeg kan lige lave en webservice til dig imorgen, hvis du vil.

Skal nok selv bruge sådan en ;-)

Har lavet en prototype, der læser direkte fra excel-filen, så slipper vi for databasen ;-), og den er nemmere at vedligeholde også.

Vil du også have bemærkninger og de adresser der nu er i filen... Det kan vel kun bruges til checkup af adressen i Indre kbh.

Selvom det er et meget generøst tilbud, så synes jeg at du burde holde det hele internt. Opret en base med de data du skal bruge. En dag så ændrer Tue Topholm et eller andet, skifter server, glemmer at betale domæne, whatever, og så fungerer det ikke for dig.

Gør det korrekt til at starte med. (En web service vil også være korrekt, men så skal den være i et overvåget miljø, og man skal være sikker på at det fungerer korrekt og til "evig tid".

 

Nu kører mit også i et overvåget miljø, og jeg står selv for serveren, det er produktions server, hvor alle andre API'er nu ligger til vores kunder. Så umiddelbart kører den altid med 100% oppetid. Men Simon er da velkommen til at få kildekoden, da der ikke er meget hokus pokus i den.

 

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Klarup
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue,

Selvom du, som du siger, har lagt din service på en produktionsserver, må jeg nok give Greyzone ret ... er det en løsning jeg vil komme til at bruge, bliver jeg nød til at have fuld kontrol over den.

Jeg vil MEGET gerne have fingerne i kildekoden - men først vil jeg lige sikre mig, at der ikke kommer en regning bagefter? Alternativt, tror jeg nok selv jeg kunne finde ud af det :)

Igen - RIGTIG mange tak for responset folkens.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)