Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sterling Konkurs

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino bruger

Jeg har lige lagt denne side på min nyheds side. Sterling Konkurs

Jeg vil bare spørge hvorfor skal PBS have bankgaranti når man laver en aftale med dem som tit er oppe i dette forum.

Når de skal have pengene op af lommen i forbindelse med en konkurs. Så er det som at som at betale kontant. De taler om at kunderne skal være sikker ved at handle på nettet også løber de bare deres ansvar.

Hvorfor må en webshop først hævepengene når de har sendt varerne. Et flyselskab leverer jo først varen når man sidder i flyveren. Biletten er jo kun en "værdi kupon"

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:41

Jeg undrer mig også meget over, hvorfor den garanti som jeg troede forbrugerne netop havde med Dankortet ikke gælder i denne situation.

Det her kan virkelig skade forbrugernes tillid til Dankortet som online betalingsmiddel!

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 00:16

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:33

Det hænger jo bare ikke helt sammen med det, som de skriver på f.eks. IT-borger.dk

http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/e-handel-3/er-det-sikkert-at-betale-med-betalingskort-pa-internettet

"Hvis det firma, du har handlet hos, har trukket flere penge end aftalt eller trukket pengene uden at levere varen, har du ret til at få pengene tilbage. Hvis firmaet ikke vil tilbagebetale pengene, får du dem tilbage ved at henvende dig hos dem, der har udstedt det betalingskort, du brugte til handelen - typisk din bank."

"Man kan sige, at risikoen ved at bruge et betalingskort på internettet er den samme som i "den fysiske verden", men som forbruger har man faktisk større sikkerhed i cyberspace end i den fysiske verden ..."

I modsætning til det sidste, skriver PBS i deres pressemeddelelse:

"Har du betalt billetten med Dankort eller Visa/Dankort, vil betalingen være sidestillet med, at du har betalt kontant. Dermed er der ingen muligheder for at gøre indsigelse i din bank."

Begge dele kan ikke være sandt! Hvem er det der har misforstået noget her? Er det IT og Telestyrelsen eller PBS?

Jeg synes virkelig det her er problematisk. Det undergraver totalt tilliden til Dankort som betalingsmiddel.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:39

Dengang en festival gik konkurs (tror det var langelands festivalen), der ville PBS heller ikke betale noget retur til folk der havde købt billetter i forsalg.
Begrundelsen; man havde jo modtaget selve billetten, too bad den ikke længere var det papir værd den var printet på.

Man skal jo også huske på, at bankerne og PBS ikke længere har de samme store milliardoverskud som for et par år siden. Koste hvad det vil, finanskrisen skal jo helst ikke ramme PBS, det ville være synd Confused

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:44

Jamen, hvis PBS, bankerne og IT og Telestyrelsen fremover vil markedsføre Dankort, som en betalingsform der IKKE er mere sikker en kontanter, som jo er det PBS skriver i deres pressemeddelelse, så må det jo være op til dem og lovgiverne. Men så synes jeg bare de bliver nødt til at være ærlige omkring det - for det ER altså ikke det de indtil videre har forsøgt at bilde forbrugerne ind. Og det er heller ikke den måde de hidtil har ageret i forhold til mindre online butikker.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:50

Enig i ovenstående. Er der mon nogle medier der kan tage den her diskrepans op?

Jeg står selv med et par ubrugelige Sterlingbilleter.

Da jeg sidder i Norge og har betalt med Visa mener min bankdame, at jeg kan få pengene igen, men som ejer af en webshop, kan jeg ikke se forskellen på mit billetkøb og kunders køb i min butik, hvad angår refusion.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 19:17

PBS, bankerne har aldrig SELV betalt noget tilbage hvis der var noget galt med en internet handel,  de har altid gået til sælgers konto og hævet beløbet + 200kr i bøde til sælger.   Og når det er et konkurs, ja så kan de ikke hente noget på sælgernes konto.  PBS burde skrive at det ikke gælder ved konkurs,  faktisk en sandhed de lige glemmer at oplyse om...   

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:19
Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:05

tjaa  hvordan bliver man millionær i luftfart ? 

svar: "Man begynder som milliardær" Big Smile

"2,1 milliard kroner´/ 300.000 kr i renter om dagen, og så op i årene, og så starter et fucking fly selvskab. Har man ingen fantasi, til at nyde livet eller hva' :-) eller lave noget sjover

Besøg min side her:  streetwear

.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)