Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i google verifikation

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan oversætte dette til alm. dansk? :)

Jeg har forsøgt at bekræfte et domænegoogle webmaster ved at uploade en html fil. Jeg får følgende fejlmeddelelse:

We've detected that your 404 (file not found) error page returns a status of 200 (Success) in the header.

Jeg forstår ikke lige helt hvad der er galt. Domænet er også blevet bandlyst af google Sad Kan det skyldes samme fejl/problem?

Når jeg kigger nærmere på problemets forklaring, forstår jeg intet. Der står følgende:

If you're using HTML verification, it's important that a non-existing URL returns a 4xx status code. We can't verify sites configured to return other status codes (such as 2xx or 5xx) for non-existing URLs, because this would enable anyone to verify ownership of your site. You can try our meta tag verification method or change your server's configuration.

This configuration presents a security risk for site verification and therefore, we can't verify your site. If your web server is configured to return a status of 200 (found) in the header of 404 (not found) pages, and we enabled you to verify your site with this configuration, others would be able to take advantage of this and verify your site as well. To ensure that no one can take advantage of this configuration to view statistics to sites they don't own, we only verify sites that return a status of 404 in the header of 404 pages.

If your server is configured to return something other than a 404 for non-existent pages, try our meta tag verification method or change your server's configuration.

You can change your web server configuration to return a status of 404 in the header of 404 pages and still provide a custom error page (see Apache information and IIS information). Once your web server is configured correctly, try to verify the site again and we'll recheck your configuration.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35

Problemet skyldes, at din webserver er sat forkert op, såldes at den returnerer en 200 OK kode for ikke fundne sider - og den burde returnere en 404 kode.

Problemet at når din webserver gør det, så kan Google ikke med sikerhed bekræfte eksistensen af den testfil de beder dig om at lægge op - de tjekker nemlig bare om den er der. Din server siger (oversat til dansk): Ja ja, den er der - til enhver forespørgsel.

Det har tidligere været misbrugt, inden Google fik ændret det. Det var min partner på radioprgammet Strikepoint David, der fandt ud af det - han tilføjede en stor del af nettets top 100 sites til sin egen konto - somom det var hans, da de også var sat forkert op. Så ændredede Google det :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:05

Hey Mikkel,

Mange tak for svar. Jeg har skrevet til hostingudbyderen.

Kunne dette være skyld i en bandlysning i google? Jeg har aldrig prøvet at få bandlyst et domæne før, men nu er det vist sket. ÆV!!!

På domænet aam.dk har der i en del år blot været et logo af bannersalg.dk. Google havde indekseret denne enkelte side og sådan har det været i flere år. For godt og vel en uge siden smed jeg et nyt site på aam.dk. Løbende får jeg tilføjet indhold på, men da det absolut ikke er noget der haster, går det lidt langsomt. Indtil igår har den gamle side stadig været indekseret af google, men i dag tjekker jeg og siden er ikke længere indekseret.

I en tråd igår, her på amino, smed jeg et link til aam.dk - Og via det link må google så have taget et smut forbi min side. Og hvad der så end er sket, er det sket der. Mens jeg ventede en indeksering af flere sider, er indekseringen blevet fjernet helt!

Ved du om dette kan ske bare midlertidigt? Jeg har aldrig oplevet det før, da jeg på adskillige domæner har haft bannersalg.dk logo og en enkel side har været indekseret, hvorefter jeg har smidt nyt indhold, og de er så blevet indekseret korrekt.

Håber du svarer "Bare rolig" :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:12

Din forside er stadig indekseret. Der er ikke nogle tegn på du er bandlyst. Så ja, bare rolig, resten skal nok blive indekseret. Skaf nogle flere links til dine sider, så hjælper det :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:21

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)