Er der nogen der kan oversætte dette til alm. dansk? :) Jeg forstår ikke lige helt hvad der er galt. Domænet er også blevet bandlyst af google Når jeg kigger nærmere på problemets forklaring, forstår jeg intet. Der står følgende: This configuration presents a security risk for site verification and therefore, we can't verify your site. If your web server is configured to return a status of 200 (found) in the header of 404 (not found) pages, and we enabled you to verify your site with this configuration, others would be able to take advantage of this and verify your site as well. To ensure that no one can take advantage of this configuration to view statistics to sites they don't own, we only verify sites that return a status of 404 in the header of 404 pages. If your server is configured to return something other than a 404 for non-existent pages, try our meta tag verification method or change your server's configuration. You can change your web server configuration to return a status of 404 in the header of 404 pages and still provide a custom error page (see Apache information and IIS information). Once your web server is configured correctly, try to verify the site again and we'll recheck your configuration. |
Problemet skyldes, at din webserver er sat forkert op, såldes at den returnerer en 200 OK kode for ikke fundne sider - og den burde returnere en 404 kode.
Problemet at når din webserver gør det, så kan Google ikke med sikerhed bekræfte eksistensen af den testfil de beder dig om at lægge op - de tjekker nemlig bare om den er der. Din server siger (oversat til dansk): Ja ja, den er der - til enhver forespørgsel.
Det har tidligere været misbrugt, inden Google fik ændret det. Det var min partner på radioprgammet Strikepoint David, der fandt ud af det - han tilføjede en stor del af nettets top 100 sites til sin egen konto - somom det var hans, da de også var sat forkert op. Så ændredede Google det :)