Ja jeg ved ikke lige hvordan jeg formulerer mig bedst, ikke mindst fordi jeg er sikker på at dette spørgsmål er besvaret 1000 gange, men nu vil jeg alligevel gøre forsøget. Jeg overvejer meget kraftigt at gå freelance - jeg er grafisk designer, og har en drøm om at være mig selv, men hvad skal jeg gøre, kan jeg opsige min stilling for at gå freelance, og skal jeg momsregistreres. Hvad nu hvis ikke jeg oppebærer en fornuftig løn, er der så hjælp at hente via fagforeningen eller A-kassen. Jeg er virkelig i 7 sind, for på den ene side, kunne det være så fedt, men omvendt ved jeg ikke om jeg har nosserne til det.
Jeg håber at der er en der har lyst til at læse min mail og meget gerne kaste lidt lys over sagen. Jeg håber det giver mening alt det her.
//kid |
Hej kid
Må du have virksomhed ifgl. din ansættelse kontrakt eller er dit arbejde indenfor samme type?
Du kan få suplerende for de timer om ugen som du ikke tænker firma så selv hvis du arbejder i fritiden så tæller det med i din arbejdstid. Det er det som står i loven fik jeg besked om da jeg spurte.