Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højere pagerank

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 28. Feb 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Halløjsa amino'er!

Jeg har nu kørt spend.dk i lidt over en måneds tid, og synes det går meget fint med besøgende. Jeg har dog bidt mærke i, at min pagerank er 0, hvilket selvfølgelig ikke er så godt! Så jeg har tænkt mig at lægge en strategi for at opnå en højere pagerank, og i den forbindelse overvejer jeg at gøre 2 ting:

1: Tilmelde mig en masse linksportaler/indexer og lignende, som der jo eksisterer en masse af. Dette skulle give mig en masse indgående links, men jeg er lidt i tvivl om hvor stor værdi disse links har mht. pagerank?

2: Jeg vil forsøge, at lave aftaler med relevante sider om at vi skal linke til hinanden - dette vurderer jeg har større pagerank-mæssig værdi end nr. 1, korrekt?

Har I andre gode fif til hvordan jeg kan opnå højere pagerank?

Mvh

Lasse

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:10

Det der med at linke til hinanden - Det kaldes "cikulære links" og tæller efterhånden stort set ikke i din pagerank...

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:17

Morten Thorpe:

Det der med at linke til hinanden - Det kaldes "cikulære links" og tæller efterhånden stort set ikke i din pagerank...

Men det gør det heller ikke, hvis man bare tilmelder sig en masse linkindeks ;)

Det er en forholdsvis ny side, og det er sandsynligvis derfor, at du ikke har en højere PageRank endnu. Toolbar PageRanken opdateres nemlig kun én gang hver 2. - 4. måned, og det er endnu en grund til, at denne ikke kan bruges til ret meget.

Det, du har brug for, er envejs-kvalitetslinks fra relevante sider. Disse kan f.eks. skaffes i blogmiljøet, men hvis du skriver nogle rigtig gode artikler skal de nok komme - bare vent at se... :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Lad vær med at fokusere så meget på Pagerank, og sørg for at få nogle gode relevante links til din side i stedet. Google Toollbar Pagerank, har ikke nogen indflydelse på hvordan dit site performer i søgeresultaterne, og som tidligere nævnt opdateres den kun 3-4 gange om året.

Men tilmeld bare din side til gode relevante indeks, som for eksempel danskelinks.dk (Du kan finde flere på http://www.amino.dk/wikis/erhverv/tekstlinks.aspx). Og prøv så at lave aftaler med relevante sider om at de linker til dig, du kan så linke til en anden af deres sider, hvis dette er muligt. Så i ikke bare bytter links.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:48

Tilmelding til linkkataloger kan både give Pr 3-4 samt iøvrigt relevante links.

Husk relavnte søgeord i ankerteksten fra dag 1. Det er søgeordene og ikke Pagerank der giver placeringer i søgemaskinerne.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:51
Men tilmeld dig for guds skyld ikke konsekvent med samme ankertekst...
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:08

Hej Lasse,

Som det allerede er nævnt i tråden, så glem pagerank. Det er da meget rart at have et højt tal stående dér, men fokus bør ligge på dine placeringer i Google og dit besøgstal i stedet.

Derfor sørg for at tilmelde dig linkskataloger med ankertekster, som understøtter nøgleord, du gerne vil findes på. Byt links med relevante sider, som kunne tænkes at bringe dig besøgende (og husk igen nogle fornuftige ankertekster).

Og vær aktiv på andre blogs og fora, der handler om gadgets og den slags. Ikke for at spamme dem eller for at få direkte backlinks, men for at tiltrække besøgende som fremover kunne tænkes at følge med på din blog og måske linke til den, når du skriver noget godt.

Prøv evt. at få lov til at være gæsteskribent på hjemmesider eller blogs om gadgets. En velskrevet artikel om noget med gadgets vil være fin reklame for din side, hvis du får lov til at skrive noget i retning af, at "Lasse skriver til hverdag om gadgets på spend.dk", krydret med et link til din side.

Fra København
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:26

Hej lasse

Har par blogge

1.hjemmeside

og 3.stykker på 123.hjemmeside jeg er ved bygge op og opdatere på.

Måske vi kan linke til hinanden på en eller nogen af dem.?Du kan lige give mig svar så lægger jeg adresser og skriver om indhold nu og frem.

Skriv eller svar her

Men også gerne på Ricky-word2u@mail.dk

Venligst Ricky c

GG

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Feb 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:51

Tak for alle jeres svar. Det har givet mig lidt mere indsigt i hvad der skal fokuseres på. Jeg kan godt følge logikken i, at man ikke skal være så obs på pagerank, og i stedet bare fokusere på at lave et godt site med indhold som folk gider besøge og linke til. Så skal den høje pagerank nok følge. Derudover så vil jeg forsøge mig med tilmelding til linkindexes (og skal nok huske forskellige ankertekster) for at se hvad det giver - om end ikke andet, så burde det give lidt besøgende. Gæsteposting/-linking med andre blogs lyder også som en god idé.

Ricky c, jeg har sendt dig en mail.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)