Iflg. lov nr. 1389, nemlig lov om markedsføring, Kapitel 2, Generelle regler om adfærd på markedet - Vildledning, nedsættende omtale m.v. Man omgåes ikke loven, når man udstiller en konkurents produkter, virksomhed eller andet på en negativ måde. Længere er den ikke!
Der er nok ingen tvivl om, at rent lovgivningsmæssigt, så har man ret til lave den slags markedsføring, hvor man forsøger at udstille en potentiel kundes nuværende løsning som mangelfuld.
Men selv i hjemmesidebranchen bør man, som en tilnærmelsesvis professionel virksomhed, overveje hvorledes man formulerer sig ved sådanne henvendelser. Der er stor forskel på: - "vi kan se, at du på nuværende tidspunkt anvender virksomhed x, som har disse problemer..." og - "vores løsning kan indfrie nogle af dine behov på en måde, som er yderst konkurrencedygtig..."
Jeg er klart af den holdning, at man bør forsøge at skaffe kunder ved at præsentere fordelene ved egne produkter frem for ulemperne ved konkurrenternes produkter.