Hej alle,
Jeg har gennem længere tid fulgt de forskellige debatter herinde og har nu selv et spørgsmål jeg kunne bruge svar på. Ved godt at der ikke findes et entydigt svar på mit spørgsmål - men håber på lidt inputs, vurderinger, for/imod m.m. Jeg er for øjeblikket ca. halvvejs med forretningsplanen for et ny socialt og professionelt netværksportal for ansatte i den branche hvori jeg selv befinder mig. Undervejs i forløbet er der kommet mange flere idéer til og hele projektet er blevet en del mere omfattende end oprindeligt, hvilket kun er godt da mulighederne for horisontal og vertikal udvidelse af konceptet er forstærket. Problemet er så, at nogle af de idéer der er kommet til kræver en hel del tid at få udviklet, jeg er ikke selv IT kyndig, men ved dog at idéerne sagtens kan implementeres på siden. I begyndelsen havde jeg en plan om, at et eksternt webdesign firma skulle stå for udvikling af sitet, men kan nu se at det ville komme til at koste kassen at få det udviklet. Mit spørgsmål er nu til Jer; bør jeg vælge et webdesignfirma og betale dem hvad det koster eller bør jeg finde en IT-programmør/firma som er villige til at udvikle sitet og dele investeringen mod at blive forretningspartner?
|
Umiddelbart (uden at vide noget om projektet, så jeg tager alle de forbehold jeg nu engang kan) vil jeg tror den sidste løsning du nævner er den bedste for dig. Altså at du får tilknyttet en eller flere programmører som så løbende kan opdaterer/udvide/videreudvikle siden, uden der nødvendigvis skal smides mange penge på bordet hver gang.
Men omvendt så tror jeg det bliver meget svært at finde sådan en partner. Da de fleste jo har nok at lave eller ikke har det økonomiske råderum til at trække et større antal timer ud af budgettet, til udvikling som "måske" kommer til at give et afkast på sigt.
Den realistiske løsning tror jeg er; at du finder en slant penge til programmør og så ellers giver ejerandel for resten. Efter devisen jo flere penge jo færre procent.
Mvh Peder Steen Jensen