Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge: ekstern webdesigner eller IT-programmør som partner?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har gennem længere tid fulgt de forskellige debatter herinde og har nu selv et spørgsmål jeg kunne bruge svar på. Ved godt at der ikke findes et entydigt svar på mit spørgsmål - men håber på lidt inputs, vurderinger, for/imod m.m.

Jeg er for øjeblikket ca. halvvejs med forretningsplanen for et ny socialt og professionelt netværksportal for ansatte i den branche hvori jeg selv befinder mig. Undervejs i forløbet er der kommet mange flere idéer til og hele projektet er blevet en del mere omfattende end oprindeligt, hvilket kun er godt da mulighederne for horisontal og vertikal udvidelse af konceptet er forstærket.

Problemet er så, at nogle af de idéer der er kommet til kræver en hel del tid at få udviklet, jeg er ikke selv IT kyndig, men ved dog at idéerne sagtens kan implementeres på siden. I begyndelsen havde jeg en plan om, at et eksternt webdesign firma skulle stå for udvikling af sitet, men kan nu se at det ville komme til at koste kassen at få det udviklet.

Mit spørgsmål er nu til Jer;

bør jeg vælge et webdesignfirma og betale dem hvad det koster eller bør jeg finde en IT-programmør/firma som er villige til at udvikle sitet og dele investeringen mod at blive forretningspartner?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:38

Umiddelbart (uden at vide noget om projektet, så jeg tager alle de forbehold jeg nu engang kan) vil jeg tror den sidste løsning du nævner er den bedste for dig. Altså at du får tilknyttet en eller flere programmører som så løbende kan opdaterer/udvide/videreudvikle siden, uden der nødvendigvis skal smides mange penge på bordet hver gang.

Men omvendt så tror jeg det bliver meget svært at finde sådan en partner. Da de fleste jo har nok at lave eller ikke har det økonomiske råderum til at trække et større antal timer ud af budgettet, til udvikling som "måske" kommer til at give et afkast på sigt.

Den realistiske løsning tror jeg er; at du finder en slant penge til programmør og så ellers giver ejerandel for resten. Efter devisen jo flere penge jo færre procent. 

Mvh Peder Steen Jensen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:58

Hejsa

Hvis vi snakker kvaliteten af det udviklede vil jeg helt klart anbefale at få et professionelt firma til at levere løsningen. Men det afhænger jo af din økonomiske situation, min mavefornemmelse siger mig at det du snakker om der bliver dyrt.

Hvis nu vi sætter dine udviklingsomkostninger til 250.000kr, så ville jeg som udvikler(jeg har ikke tid, men hypotetisk) gerne lave udviklingen for 50.000kr og 50(49/51 el. lign)% af virksomheden. Mit indskud ville så være på 200.000kr, og jeg ville så forvente at du lagde et tilsvarende indskud i form af markedsføring mv. af sitet.

Jeg vil aldrig mere gå med til at lave arbejdet og "få penge senere". Det har jeg brændt fingrene på for mange gange :)

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:44

I det tilfælde der skulle findes en forretningspartner, havde jeg forestillet mig en ligelig fordeling over hele linjen. Dvs. vi lægger begge det samme antal kroner og bidrager begge med hver vores kompetencer og arbejder indenfor det område hvori vi hver især er bedst - om det så er muligt at finde en kompetent og loyal partner skal jeg ikke kunne sige :-)

Jeg har allerede haft kig på på nogle forskellige webdesignere, men må indrømme at det er en jungle. Har hørt fra Danaweb, men efter hvad jeg har læst forskellige steder (bla. her på Amino) har de haft nogle uheldige episoder. Scandesigns ser ud til at kunne løfte opgaven og har bla. lavet andre netværksportaler, som så udemærket ud.

Men må indrømme jeg lige nu heller mest til at finde en partner til virksomheden, ikke mindst for at have en sparingspartner med den fornødne viden, uden at man skal tænke på at give 500 kr i timeløn hver gang.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)