Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemstor handelsvirksomhed søges. Gerne agenturer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du til en virksomhed hvor ejeren overvejer et salg, hører jeg gerne om den.

Jeg søger en virksomhed med 10-25 mio i omsætning, hvor der er tale om b2b salg over hele landet.

Jeg er interesseret i en hel eller delvis overtagelse og betaler en fair pris.

Direktør

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:55

Jeg har en mindre smykkevirksomhed, som har fået nogle meget spændende agentur på nogle italienske smykker i DK.

Jeg flytter dog selv til Italien og vil derfor sælge min virksomhed.

Du kan skrive direkte til mig på jk@la-chance.info

Fra KBH
Tilmeldt 16. Aug 07
Skrevet kl. 14:32

Når man tænker på, hvor svære tider det er for mange virksomheder, er det er egentlig utroligt så få virksomheder der kommer til salg eller som mangler kapital og i den forbindelse søger en partner.

Jeg tænker i denne forbindelse på veletablerede firmaer af en vis størrelse.

Jeg selv søger en virksomhed med 10-25 mio i omsætning, hvor der er tale om b2b salg over hele landet. Jeg er interesseret i en hel eller delvis overtagelse og betaler en fair pris.

Direktør

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:52

jesper52:
Når man tænker på, hvor svære tider det er for mange virksomheder, er det er egentlig utroligt så få virksomheder der kommer til salg eller som mangler kapital og i den forbindelse søger en partner.

Hænger det mon ikke sammen med, at mange virksomheder med den omsætning, i højere grad i en krisesituation ikke overvejer partnerskab eller salg og derfor blot lukker når det er for sent?

Og derudover tror jeg mange kan have udfordringer med selverkendelsen, og derfor når rimeligt langt ud i deres velmente forsøg på redning, og når man er der, så er et bud på ens virksomhed sjældent noget man tænker på.

Af ren nysgerrighed, hvordan beregner du så en pris på den type virksomhed? og er det kun nødlidenede du går efter?

Køb ren argan olie her

Fra KBH
Tilmeldt 16. Aug 07
Skrevet kl. 07:23

Du har nok ret i at de venter for længe og nej, det er bestemt ikke kun nødlidende virksomheder der har min interesse. Tværtimod er jeg nok mest på udkig efter en rimelig sund virksomhed.

Jeg har iøvrigt lige "reddet" en virksomhed i betalingsstandsning, hvor jeg blev engageret af tilsynsførende advokat til at lede den mhp at vurdere, om den kunne fortsætte i en eller anden form. Tro mig, det er en vanskelig opgave når den først er kommet så langt ud, men det lykkedes mod alle ods at afværge konkursen og få den solgt til en anden i branchen.

Mht prissætning må det jo bero på en konkret vurdering, hvor likviditetskrav i driften, egenkapital, forretningsgrundlag og levedygtighed spiller væsentligt ind. Det er nu mit indtryk, at Sørens tommelfingerregel om at gange EBITDA med 5 forekommer højt i disse tider.

Direktør

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:52

jesper52:

Tværtimod er jeg nok mest på udkig efter en rimelig sund virksomhed.

Det er nu mit indtryk, at Sørens tommelfingerregel om at gange EBITDA med 5 forekommer højt i disse tider.

Altså i krise tider, der stiger prisen på sunde virksomheder. Så at gange EBITDA med 5 er nok meget i underkanten, da alle søger efter sikre investeringer.
Så skal det være en sund virksomhed, så er prisen væsentlig højere end når det er en virksomhed i krise...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 00:09

Hej jeg har en sund virksomhed hvor jeg er på jagt efter en 3 part som vil være "passiv" investor -
Det vil sige gå ind i stedet for banken og være med til at udvikle virksomheden, bestyrlsespost, og aktier eller anparter.

Vi har vækst men skal hele tiden i banken fordi likviditeten er stram og bankerne er krop umulige.Vi har på 1/2 års regnskab 60% af sidste års omsætning inde som ordre.

Vi køber varer hjem og sælger dem, flerer ordre øger vores likviditet behov, vi omsætter for 2 cifret milion beløb, og har overskud, men skal alligevel så til spanking i banken, og give dem 200% garanti for en lille forhøjelse af kassekreditten, jeg vil så hellere have en god sparingspartner som kan kommenterer på mulige forretnings områder der skal udvikles.
Vi har export og har øget eksporten, vi har mulighed for at opkøbe en konkurent, jeg har bare ikke fantasi til at forestille mig hvordan jeg skulle overbevise en bankmand om at det er en rigtig godt ide, derimod kan jeg bedre forstå hvis en erhvervsmand siger "det er så god en ide at jeg vil investere i det" og medvirke til at det lykkes.

Drop mig en mail hvis det har interesse, for mig er det også lidt om du har den kompetance vi skal bruge og ikke kun pengene.

Fra KBH
Tilmeldt 16. Aug 07
Skrevet kl. 06:41

Tak for din mail.

Jeg søger en virksomhed, hvor jeg selv kan indtræde aktivt i den daglige ledelse som direktør. Selvom din beskrivelse ikke er fyldestgørende, er jeg helt sikker på, at jeg har de kompetencer du efterlyser, herunder erfaring med akkvisition (virksomhedskøb), likviditetsstyring mv, og jeg vil kunne medvirke til at skabe vækst.

Send mig en mail, hvis du på den baggrund fortsat er interesseret i en dialog.

Jesper

Direktør

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)