Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse for Aminoer..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey allesammen..

Jeg har tænkt lidt over, hvordan er alle jer aminoer egentlig uddannede ?..
Har i taget specielle uddannelser, der gør jeg til gode iværksættere, eller hva ?.

Personligt er jeg forholdsvist kort i mit liv, og jeg skal til at på handelsskolen næste år.
Jeg skal igang på Inovations linien, som beskæftiger sig med iværksætteri og hvad der til høre..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Dato: 5/9/2006 11:41:43 AM Forfatter:Fraende Hey allesammen..

Personligt er jeg forholdsvist kort i mit liv, og jeg skal til at på handelsskolen næste år.
Jeg skal igang på Inovations linien, som beskæftiger sig med iværksætteri og hvad der til høre..

Hvis du påstår, at der er en uddannelse, der gør en til en speciel god iværksætter, skal du nok få skabt en debat

"Hvad har I af uddannelse bag jer?":
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=730

"Bremser uddannelse i virkeligheden iværksættere?":
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=327

God læselyst

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:05
Ja, der kom en heftig debat ud af det sidst der blev spurgt til uddannelse

Noget af det jeg tror kendetegner mange iværksættere er, at der er meget kort fra tanke til handling.

I mit tidligere liv som ansat i en større virksomhed, oplevede jeg lange og komplicerede beslutningsprocesser hvor mindst 20 mand skulle være enige før en beslutning kunne træffes. Sådan tror jeg sgu ikke mange iværksættere arbejder!

mvh Carsten

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:38

Jeg mener heller ikke at en god uddannelse nødvendigvis skaber en god iværksætter.. I mine øjne har det lige så meget med at gøre at man er god til at få ideer, at man tør løbe en risiko, at man har forstand på forretning..
Selvfølgelig kan uddannelse være behjælpeligt til sidst nævnte, men alligvel kræver det også at man har noget i forvejen..

Ligger nok i mine øjne lidt i blodet ;) Hehe.. Meeen.. man kan jo alligevel belærer sig til det meste, kan man ikke ?...

Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:07
Hej,

Uddannelsen til multimediedesigner har også et sigte for iværksætteri. Det ene semester har bl.a. som projektopgave at starte en virksomhed, oprette en forretningsplan med budgetter, regnskab osv., udover at projektet naturligvis skal indeholde et digitalt produkt. Med din interesse for webdesign, helt sikkert en uddannelse du vil kunne få stor glæde af.

Der er også mulighed for at tage den som "Åben aften undervisning", og her har de netop ændret uddannelsen, så man skal tage hvert fag for sig.

Jeg er netop blevet færdig i februar, og det var 2½ år med 2 aftener om ugen, projektarbejde og masser af læsestof. Selvom jeg har arbejdet med faget de sidste 12 år og haf egen virksomhed i 20 år, så fik jeg afgjort fyldt nogle huller ud. Jeg lærte nye fag som bl.a. mediesociologi og webjournalistik, blev opdateret generelt, og lærte nogle søde spændende mennesker at kende. I dag har jeg en endnu mere professionel måde at angribe opgaver på, og når jeg giver min mening til kende, så mener jeg at jeg har noget at "have det i", eller hvad det nu hedder?

Desværre var vi kun 6 som gennemførte, ud af 28 der startede. Et generelt billede. Det er nok derfor de nu har ændret aftenuddannelsen til at bestå af enkeltfag.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:21
  Dette er lidt tilbage i tidligere tråde, hvor der blev diskuteret hvad en iværksætter egentlig var for en størrelse.

Jeg vil umidlbart stadig mene at iværksætteri er en livsstil - og derved ikke noget som man som sådan kan uddanne sig til. Lige som f.eks. skatere - det er også en livsstil og ikke noget de har uddannet sig til. Men de har lært nogle tips og tricks, bygget videre på dem og gjort sine egne erfaringer, samtidigt med at de har et godt netværk af andre skatere. Fuldstændig ligesom en typisk iværksætter.

En iværksætter er en type som lever og ånder for det - og det er ikke noget man kan lære, men simpelthen er født med.

/Jesper

www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 02:07
Jeg har intet... gjorde 9. klassen færdig og her sidder jeg så
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 07:43
Jeg er under uddannelse mens jeg afprøver mit iværksætter gen

- indtil videre går denne model godt fordi det produkt jeg arbejder med lige nu ikke kan give mig en fuldtidsløn..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)