Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en Fysioterapipakke indeholde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone, fru Kjer, har for nylig startet sin egen fysioterapeutiske klinik.

Nu vil hun gerne til at udvikle nogle tilbud til virksomheder.
Vi overvejer at lave nogle "pakker" i forskellige "størelser", som efterfølgende kan tilpasses individuelt til den enkelte virksomhed.

Hvis du skulle købe en fysioterapeutisk pakke til dine medarbejdere (eller hvis du skulle bede din chef om det), hvad skulle den så indeholde, og hvordan skulle den samensættes?

Vi har selv nogle løse overvejelser i sving:

1. Arbejdspladsindretning
  2. Massage (behandling af lidelser eller ren velvære/forkælelse)
  3. Skuldernuller ved skrivebordet (sluk telefonen i 15-20 min. og nyd)
  4. Holdtræning (pausegymnastik)
  5. Rådgivning individuelt og/eller på hold

Vi har tænkt på en pakkeløsning, hvor samtlige virksomhedens arbejdspladser vurderes ergonomisk, og hvor der foreslås forbedringer både i form af ændret indretning og ændret adfærd. De dage, hvor hun alligevel var på virksomheden for at vurdere, kunne man så tilbyde medarbejderne massage til specialpris (evt. dækket af arbejdsgiveren, evt. dækket af medarbejderne selv.

En anden mulighed er, at der kunne følge et antal behandlinger på klinikken (eller i et rum på arbejdspladsen) (i fritiden) med til vurderingen af en arbejdsplads (skulle naturligvis indregnes i prisen på en måde, så alle blev glade).

Skyd løs. Vi har brug for masser af ideer at vælte os rundt i.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:50

Hej Hans

Jeg synes, hun skal...

Sådan havde jeg håbet, nogen ville svare...

mvh Hans

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:25

Hej Hans,

Skud fra hoften:

Jeg tror umiddelbart, at der vil være størst salg i de to første punkter.

Arbejdspladsindretning kan enten være et tilbud, medarbejderne selv kan skrive sig op til (og det er både til folk med fysisk arbejde og kontorfolk). Eller mere proaktivt som en pakke til arbejdsgiveren, hvor samtlige arbejdspladser bliver gennemgået og tilpasset. Den skal naturligvis sælges på noget med øget medarbejdertrivsel og færre sygedage.

Massage/behandling i arbejdstiden. Hun kommer forbi på nogle faste tider hver uge til virksomheden. Betalingsforhold kan variere fra fuld arbejdsgiverbetaling til delvis medarbejderbetaling. Evt. kan det også være en ordning, hvor arbejdsgiver og ansat slår halv skade om den tid, der går til behandlingen i arbejdstiden.

Tilbud om behandling i fritiden vil nok typisk blive opfattet som et mindre godt frynsegode for det fleste medarbejdere. Men der findes jo også arbejdspladser, hvor man ikke lige har et rum, der kan stilles til rådighed.

Det var lidt input uden den helt store kreativitet. Men så er festen da sat i gang.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)