Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål: Pagerank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over, at et link fra et website med høj Pagerank er meget mere værd (i SEO sammenhæng) end et, fra et website med lav Pagerank.

Men hvordan forholder det sig med ens eget website? Vil et website med høj Pagerank (alt andet lige) rangere højere hos Google end et med lav Pagerank - og i så fald, hvor betydende er det?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:00

Loco:

Vil et website med høj Pagerank (alt andet lige) rangere højere hos Google end et med lav Pagerank

Ja (alt andet lige)

Loco:
  ...og i så fald, hvor betydende er det?

Spørger du om hvor meget det betyder "alt andet lige", eller i praksis. I praksis er alting alt andet end lige, og din PageRank vil kun have meget lille betydning. Brug evt noget af din høje PageRank til at linke til en side der linker til dig. Så får du et indgående link med høj PageRank.

Mvh Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:35

Som Jesper allerede er inde på, er det yderst sjældent at alt andet er lige. Derfor er der en mængde andre faktorer, man skal være opmærksom på.

Alene ved links fra andre websites, er der er en række faktorer, som spiller en rigtig stor rolle.

Hvis vi har to sider, A med pagerank 4 og B med pagerank 3, så er der en række tilfælde, hvor jeg hellere vil have et link fra B til min side. Her er bare tre:

1) Hvis linket fra B er et tekstlink med fornuftig tekst, mens linket fra A er et link fra et billede.

2) Hvis linket fra B står midt i en god artikel om et relevant emne, mens linket fra A er et løsrevet link.

3) Hvis linket fra B er det eneste udgående link på siden, mens A har 100 udgående links.

I tilfældet med egen hjemmeside, så er der også en række tilfælde, hvor jeg ville foretrække at have en side med lavere pagerank frem for en med højere. Hvis f.eks. B har en række gode links med relevante linktekster fra relaterede sider, mens A har fået sin pagerank via blogroll-links med teksten "Franks hjemmeside".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 09:22

Jeg er klar over, at der er mange (og vigtigere) faktorer, der spiller ind. Jeg var dog interesseret i at holde dem konstante i "Google-ligningen".

Alligevel er jeg glad for dine eksempler, Frank. De viser, hvorfor Pagerank ikke altid er det afgørende.

Tak for svarene.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:32

Frank har dog en vigtig pointe, nemlig at PageRank gælder for sider (deraf navnet PageRank) og ikke for hele sites.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:24

Ole Thorup:

Frank har dog en vigtig pointe, nemlig at PageRank gælder for sider (deraf navnet PageRank) og ikke for hele sites.

Faktisk skyldes navnet ikke at det handler om sider: http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank#History

Lidt af et sammenfald er det dog. :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)