Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsgrad på Adwords

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder p.t. og arbejder på en forretningsplan og skal i den forbindelse lave noget budget. Produkt koster mellem 200-350 kr.

Kan man sige noget generelt om dette, hvis man strømliner sit website?

Fx. 1-2% eller......

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Gennemsnittet på nettet ligger omkring de 2% - men der er MEGET store forskelle. Nogle konverterer kun 0,1% og andre 10-15%. Det afhænger dels af produktet, markedet, markedsføringen og ikke mindst dit website.

Så det er desværre umuligt at sige noget præcist om, hvad din konvertering vil ende på. Men det er da et mål, i første omgang, at lande på net-gennemsnittet (2%) - du skal bare ikke regne med du når dertil med det samme. Jeg kender masser af gode online forretninger som selv efter at have kæmpet længe ligger under 1%

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 12:20

Damn........under 1% direkte fra adwords? eller er det bare ift. det totale antal unikke besøgende?

Så skal man fandme have styr på sin kampagne og klikpriser ellers ligner det jo hat, hvis ens produktpriser ligger mellem 200-350 ;o)

*sidder og ser lidt trist ud, når jeg ser de tal ;o)*

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:22

Det er ikke usædvanligt med under 1% konvertering fra AdWords. Nogle har naturligvis meget bedre konverteringer - men mange andre har mindre. Det afgørende i sidste ende er dog, at du tjener mere end du bruger :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 12:27

Mikkel deMib Svendsen:

Det er ikke usædvanligt med under 1% konvertering fra AdWords. Nogle har naturligvis meget bedre konverteringer - men mange andre har mindre. Det afgørende i sidste ende er dog, at du tjener mere end du bruger :)

Ok...

Ja, det sidste er ret afgørende. Nu er det jo ret målbart, hvis man får sat det rigtigt op. Hvis man hele tiden får mere ind, end man giver, så er det jo nærmest fint ;o)

Så kan man jo gradvist øge sit adwordsbudget og håbe at konerteringen forbliver minimum det samme. Det gør den vel et stykke ad vejen, ikke?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:11

Hej Business

Jeg har skevet en lille artikel om konverteringsgrad.

Håber du kan bruge den til noget, da det, som artiklen viser er alt-afgørende for succes.

Venlig hilsen,

Christian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:57

Tak for det Christian...

Det bekræfter det jeg forventede. Jeg lavede en lille konverteringskalkule i Excel i formiddags og jeg må sige at jeg blev sgu temmelig overrasket over resultaterne ;o)

Klikpris og konvertering betyder jo "helt vildt astronomisk ufatteligt ekstremt  altoverskyggende" meget, så jeg har forstået at det gælder om at få folk ind på siden, så billigt (og relevant) som overhovedet muligt. Når de så er kommet ind, så skal der dælme koverteres maksimalt. De to parametre kan jo ændre alt...fra synkende sønderskudt skude til velkørende business ;o)

Jamen det kan da være at jeg tager dig på ordet, når og hvis jeg får etableret.

Har jeg ret i at jeg skal fokusere primært på disse ting ifm. udvikling af site:

1. At få lavet et yderst smagfuldt design

2. Teknisk seo på siden - á la http://www.semoblog.com/teknisk-programm%c3%b8r-seo-09a-beta-47.html

3. Tekster som skal have fokus på seo og salg

4. At tekster og sideopbygning egentlig skal hænge sammen med adwordskampagne

5. linkbuilding

???

Hvor vigtigt er det at site på engelsk også ifm. seo og linkbuilding?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:41

Business:

Har jeg ret i at jeg skal fokusere primært på disse ting ifm. udvikling af site:

1. At få lavet et yderst smagfuldt design

Hvor vigtigt er det at site på engelsk også ifm. seo og linkbuilding?

Først mht. 1, så må det punkt hedde "at få lavet et yderst smagfuldt design med kundevenlig navigation og gode tekster".

Hvis dit site skal findes af engelsk-talende kunder, bør du overveje et rent engelsk site på sit eget domæne. At lave et subdomæne eller undermappe på engelsk på et .dk-domæne vil ikke være alt for godt, rent psykologisk. .dk er en lille og lidet kendt domæneendelse i den store verden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:50

Ja....du har naturligvis ret mht. #1.

Jeg har købt et .com domæne og sitet skal, i første omgang, være på dansk. Derfra skal der, hvis alt går vel, udvides til andre lande.

Dog bringer dit indlæg lige et spørgsmål med sig.

Kan man lave god organisk seo, samtidig med at man undgår den engelske version af sitet? Jeg tænker her på, at næste land måske bliver Tyskland, så Frankrig, Spanien etc. - Altså på samme tid god seo og samtidig håbe på, at der stadig er frit i US...senere (Læs: undgå at være for synlig på den anden side af atlanten).

Ved ikke lige om det er formuleret, så andre end jeg selv kan forstå det ;o)

Mht. sprog...... vil det så være godt nok med fx. example.com/da og example.com/ty osv.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:05

Det skulle ikke være noget større problem at undgå gode placeringer på engelske søgeord i Google. Jeg vil gå så langt som til at kalde det ret nemt at undgå Smile

Hvis du ikke får nævneværdige mængder links fra engelsksprogede sider og ikke har noget engelsksproget indhold, så er der ikke den store fare for, at du dukker op på radarskærmen i US.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)