Det kommer helt an på hvem din målgruppe er. Jeg har 35.000 mailadresser på 12-15 årige, som jeg må sende til - men det giver ingen mening, for der er ikke nogen der gider betale for markedsføring til 12-15 årige. Her er værdien nok cirka 50 øre per mailadresse.
Hvis du har en maildatabase med mænd og kvinder der brænder for at optage hurtige forbrugslån eller spille på kasino - så ligger værdien nok omkring en 50'er stykket i stedet :+)
Det handler ikke om at man "har en mailadresse". Det handler om hvad indtjeningsgrundlaget på den gruppe mailadresser man er i besiddelse af, er.
Ja okay, mangler vist at præcisere nogle faktorer.
Det er ved køb af en hjemmeside, altså overtagelse af en nyhedsbrevsside.
Brugerne har tilmeldt sig nyhedsbrevet som omhandler tilbud fra forskellige websider, samt man ved tilmeldelse har mulighed for at deltage i en konkurrence.
Hvilken type nyhedsbrev er der så tale om? Hvem regner du med, at målgruppen er? Eller endnu bedre: Hvad er den nuværende indkomst på den mængde modtagere der nu er..?
Når målgruppen er så udefineret og bred, så falder værdien.
Medmindre massen af nyhedsbrevsmodtagere er meget stor (og dermed at der alligevel er udsigt til indtjening) ville jeg ikke betale en krone for det.
Der må foreligge nogle tal for hidtidig indtjening, som du kan forholde dig til og fastsætte en eventuel købspris ud fra. Så mangler du jo kun at beslutte hvor længe der skal gå før din investering skal være tilbage i lommen igen.