Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af dansk community

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har sammen med to venner fået en rigtig god idé til et community, henvendt til Danmarks musikliv.

Problemet er at vi ikke helt ved hvordan vi skal gribe hele den tekniske del an. To af os har nogenlunde styr på php/mysql, men det vil tage for lang tid i forhold til kvaliteten, hvis vi skal skrive sitet helt fra bunden.

Findes der nogle gode opensource scripts, som nemt kan oversættes til dansk?

Vi har også snakket om at få programmeret sitet af en mere erfaren programmør, og evt. selv lave grafikken. Vi er godt klar over at denne måde er noget dyrere, men vi tror samtidig på ideen, i sådan en grad at pengene nok kunne skaffes. Hvad tror i det vil koste at få skrevet et site, der i grove træk skal indeholde:

• Mulighed for at brugere kan oprette sig, lave en form for profil og uploade musik og billeder
  • Mulighed for at oprette events osv.
  • Debatforum
  • Evt. betalingsmodul, så man kan tillade VIP registrering/rettigheder etc.

Hvad med hosting? Vi har tænkt over at hvis musikupload skal være tilladt, vil det vel kræve en ret stor server? Eller hvad?

Jeg håber nogle kan hjælpe os!

Mvh Peter

PS. kender i det man får ideen, som man simpelthen ikke fatter ikke eksisterer?

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 15:28

For at skulle kunne give en ordentligt pris som ikke svinger mellem for mange tusinde så skal der lidt mere info på bordet ang hvad siden skal kunne

Ang musik upload så kommer det jo helt klart an på hvor mange bruger i forventer at skal have og hvilke restriktioner der er på brugeruploaden feks om de må uploade 100Mb eller 10 Mb

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 15:45

Det er svært at sige meget mere på nuværende tidspunkt, da vi endnu ikke har en plan klar!

Jeg vil tro/håbe at vi kommer til at ligge på omkring en 2000 brugere, som måske hver ligger 3 mp3 filer op.

Jeg ved godt det er svært at komme med et tilbud, når der ikke er noget mere konkret at regne på, men måske bare en form for prisleje?

Mvh Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52

Hej Peter.

Jeg har taget et kig på jeres projekt og har udregnet en ca. pris som ligger mellem de 6000 - 8000 kroner.

Du er velkommen til at sende en mail til mig for flere informationer.  | yusuf [at] erdogmus.dk |

Med Venlig Hilsen
Yusuf E.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 15:56

Hej Yusuf

Jeg sender dig nok en mail med flere information, når vi er lidt længere i processen!

Har du nogle referencer, en hjemmeside eller noget? Det er altid meget rart lige at se!

Mvh Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00

www.erdogmus.biz | Erdogmus . Biz | Er stadig under opbygning men har ikke den store tid til at lave den færdig :( , det er jo bare godt :).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 16:06

Hej igen

Okay! Vi ved dog endnu ikke hvad vi gør, men skriver en mail når vi gør. Det kunne være fedt at se nogle referencer, så man har noget at gå efter..

Mvh Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09

Du har vel ikke en mail jeg kan sende dem til?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 17:11

Jo da ;)

info a suhm.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31