Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webfirma og OpenSource..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hey..

Jeg vil gerne gå lidt længere med mit nyværende webfirma, Fraende Web|DESIGNS, og faktisk indregistrere det som et firma..
Men først og fremmest vil jeg gerne lige høre, om det er lovligt at bruge OpenSource CMS''er til at sætte siderne op med så.

Altså, er det lovligt hvis jeg nu siger at jeg sælger designet og at få det sat op med CMS''et.. Og det så derved ikke direkte er CMSet jeg sælger, for det er det jo ikke??..

Og hvad kræver det for at blive et "rigtigt" firma ??.. Er det ikke bare et CVR nummer eller hvad det nu er ?..

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 17:16
Jo, som udgangspunkt er det lovligt at sælge OS CMS''er. Det afhænger dog af licensen, så afhængig af hvilket CMS det er skal du selv lige checke det. Det står ALTID i betingelserne for CMS''et
Oftest er betingelserne blot at du skal offentliggøre det kode du evt selv udvikler det CMS''et. Stylesheets mm hører ikke herunder.

Et ''rigtigt'' firma er et firma der har et CVR nummer - slut prut

...hvad der eller skal til er ting som forretningsplan, budget, økonomistyring, forsikring, evt revisor, advokat osv osv.. Jeg kan høre at du er MEGET grøn i emnet - så vil foreslå dig at tage et smut forbi startguiden.dk som er lavet til folk som står i samme situation som dig. Evt tilmeld dig et af de lokale iværksættercentre der giver gratis rådgivning, så du kommer godt fra start.

Held og lykke med projektet.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 17:26
Jooh jeg er riiimelig grøn bag ørene, lige hvad det her angår, hehe..
Jeg skal igang med min HHX uddannelse på Vejle Handelsskole her efter sommerferien.
Jeg skal gå på en af deres Inovations linier.. Såååh.. De næste 3 år kommer til for det meste at handle om at starte eget firma og hvordan man køre det..
Lige fra idén til markedsføring og det hele...

Skal sQ nok blive spændende, glæder mig i hvert fald RET meget..

Så jo, er stadig reet så grøn, men stadig spirende ;). hehe..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Som netmedia rigtigt siger, så skal du tjekke licensen - hvis jeg forstår dig ret, så vil du SELV lave design, så det passer til CMS'en. Dit eget design kan du sælge.

I CMS'ens licens kan stå, at du ikke må sælge dette, som var det dit eget, så hvis licensen siger, at du ikke må det, må du IKKE gøre det.

Prøv at google lidt på Openspource og licens - noget står på engelsk og andet er oversat til dansk.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 20:48
hmm, ja oki.. prøver lige at kigge mig lidt omkring, hehe :) ..
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)