Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket webshop system er bedst at bruge?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

CealCorp:
Hvilket webshop system er bedst at bruge? Skal kører på linux server

I mine ører lyder det ikke til du har brug for en anbefaling af et shopsystem, men nærmere noget rådgivning om at komme videre. 

Jeg antager udfra dine svar at du ikke har ret meget, måsket intet teknisk erfaring. Er det tilfældet bør du overveje om en opensource model er løsningen, eftersom det hurtigt kan blive dyrt at vedligeholde løsningen når du slet ingen indsigt har selv. 

Markedet for shopsystemer er utrolig stort, og de fleste løsninger er gode til hver deres områder. Så i stil med Peders svar så sæt dig ned og find ud af hvad du ønsker dit shopsystem skal kunne. Beslut dig for hvor meget du ønsker at stå for selv og stil så disse krav herinde på amino

Dernæst kan vi rådgive dig bedre omkring du skal vælge en hosted løsning, hvor du betaler en fast månedlige ydelse men ikke behøver tænke på de tekniske aspekter ved driften, eller om du har brug for en løsning du kan skræddersy og bygge videre på i fremtiden. Det kunne f.eks. være hvis du solgte vinduer efter special mål. Hvor kunden så skal kunne indtaste nogle mål, vælge matriale og se et billede af produktet til sidst. Det vil ofte være en funktion der skal programmeres fra bunden så den tilpasses netop dit behov, og denne mulighed går du glip af hvis du vælger en hosted løsning med closed source. Tilgengæld får du et stabilt, billigt og nemt system hvor du ikke behøver tænker på drift og teknik. 

Så kom med lidt mere input, ellers vil den rådgivning du får herinde ved skud i tågen, og anbefalinger af systemer man selv har gode erfaringer med. Hvilket ikke nødvendigvis betyder at systemet vil være godt for dig. 

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 17:45

Jeg sætter gerne en gratis DEMO af magento op til alle der måtte ønske det

Vi kan stå for drift, opsætning og design mv.

Jon Hauge

relationhouse.com

31 62 62 04

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 17:50

Jon Hauge - Relation House:
Jeg sætter gerne en gratis DEMO af magento op til alle der måtte ønske det

Magento stiller selv en demoversion til rådighed. 
http://www.magentocommerce.com/demo 

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 17:51

Jeg har allerede en magento demo shop oppe du kan få lov at boltre dig løs på hvis du vil

Du kan finde den her

www.hosting4u.dk/webshops/magento/

Login: www.hosting4u.dk/webshops/magento/admin/

Bruger: mgdemo
Kode: demo

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 17:59

Martin Tygsen:

Jamen der skal ikke være nogle smale steder :) man kan få sin helt egen private demo shop som man kan lege med. Hvis vi så fortsætter samarbejdet kan vi arbejde videre på den eller man kan få den med sig uden omkostninger.

Giver det mening?

Jon Hauge

relationhouse.com

31 62 62 04

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:03

Giver det mening?

Bestemt :)  Og et fint tilbud til dem der gerne vil lege lidt med shoppen og ligge deres egne produkter op mm. 

Har i allerede nu nogle der kører en live shop på jeres magento løsning? Det er af ren nysgerrighed. 

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:13

Martin Tygsen:

Jamen der skal ikke være nogle smale steder :) man kan få sin helt egen private demo shop som man kan lege med. Hvis vi så fortsætter samarbejdet kan vi arbejde videre på den eller man kan få den med sig uden omkostninger.

Giver det mening?

Jon Hauge

relationhouse.com

31 62 62 04

Skal vi snart have flyttet den her ned i "Tilbuds" forummet ?

/Hus

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:43

Det kommer an på volumen ... hvis du skal køre med lager og økonomistyring, og komplekse produkt egenskaber og scripst mv. er  Magento klart interresant. Magento kræver bare en resourcestærk selvstændig platform, hvorimod andre løsninger så som OScommerce, kan køre på shared grids. Skulle du vælge Magento, er det en god ide at alliere dig med en programmør, da systemet stadig har nogle bugs, og ting kan ske under opdateringer mv. Magento har også en solid struktur mht. at udvikle egne templates ... men du skal have fat i en der ved hvad han laver CSS/PHP/MySQL vise ... hvis du ikke vil have en halv løsning, der kan gå i sænk.

Digital Communication | Integration

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:53

Hej CealCorp

Som du allerede har set nu er der tonsvis af forskellige meninger om din henvendelse.

Hvis du vil have en webshopløsning som du selv sætter op fra bunden, må jeg anbefale at du virkelig overvejer hvorvidt du vil "sælge webshopsystemer" eller sælge varer i webshoppen - med andre ord, er det jo essentielt at vide her om din henvendelse drejer sig om hvorvidt du skal:

• Sætte et webshopsystem op for én?
  • Sætte et webshopsystem op til dig selv og sælge varer fra?
  • Sætte et webshopsystem op til professionel eller hobby-brug?
  • Skal shoppen være kompatiblel med PBS-betalinger?

Svarene på ovenstående er ret relevante for den videre vejledning til at finde det rigtige system at arbejde med.

Skal du sætte det op for en eller nogen, så skal du naturligvis finde et system der matcher deres krav til produktpræsentation, betaling mv.

Skal du sætte det op til dig selv, skal du være opmærksom på at de mange hundrede timer du skal til at bruge på teknik, design, tilpasning mv. tager tid fra produkter, salg, markedsføring, kunder og hele den daglige ordrehåndtering. (Og tro mig, der går mange timer før du er tilfreds, hvis du er ambitiøs)

Skal du sætte det op til professionelt brug, og vil du noget 100% med dit shopsystem, vil jeg klart anbefale at investere i f.eks. en hosted Webshopløsning som vores Sydkom WebSHOP til en fast månedlig pris, og få det optimale udgangspunkt med en køreklar og færdig opsat webshop lige til at plotte produkter i og begynde at køre ordrer ind.

Skal shoppen være kompatibel med PBS-betalinger, vil jeg klart anbefale at du ser på shopsystemer (som f.eks. Magento eller Presta) der har enten DIBS eller Quickpay moduler allerede, som igen er godkendte systemer hos PBS og dermed får du hurtig adgang til at modtage kortbetalinger, uden at skulle have fat i et softwarehus for at få udviklet et sådant modul ;)

Held og lykke med projektet, uanset dit formål.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)