Er ved at lave en side hvor brugerne har adgang til forskellige ting som forum, livestreaming video, videomateriale osv. Videodelen skal være en betalingdel, hvor brugeren betaler fx 50,- om md for fri adgang til denne del af siden, men hvordan er proceduren for sådan en betalingsdel. Selve onlinebetalingen lyder nem nok, da flere firma tilbyder dette til ganske få penge. Men er det et kæmpe programmeringsprojekt som koster kassen eller findes der en enkel løsning...?? Jeg kan godt selv designe websiden, men er ikke inde i det der betaling / adgangs halløj...
Det skal jo også være sådan, at folk ikke bare kan "dele" adgang med hinanden. Altså samme princip som fx en online avis, hvor folk køber adgang til artikler osv og når md er gået, så ophører adgangen...hvis I forstår...
Der er som sådan ikke noget besværligt eller krævende i at lave en betalingsløsning til det du efterspørger. Du skal blot gøre dig klart hvordan du ønsker begrænsningen, så man ikke kan dele adgangen.
Skal den være baseret på IP-filtrering, så kun et bestemt IP-nummer kan få adgang på den pågældende konto, eller skal der gemmes cookies på brugerens computer omkring adgangen.
Desuden kan du også give mulighed for abonnementsbetaling, hvor du af brugerne får lov til automatisk at hæve 50 kr. fra deres konto hver måned. Det kræver dog en udvidet aftale med PBS, men kan helt sikkert give nogle fordele.
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Lige præcis sådan noget lign. jeg havde tænkt. Men hvordan griber jeg det an. Får jeg en webdesigner/programmør til at lave/kode det for mig eller findes der færdige løsninger eller hvordan foregår dette...?? Selve betalingsdelen kunne jeg nok selv kreere, men hele IP/cookie og automatisereing, hvad gør jeg her...??
Betalingsdelen er som du selv skriver noget du nemt selv kan sætte op. Logikken omkring hvordan du efterfølgende behandler den enkelte abonnement, er forskellig fra udbyder til udbyder, men hos har du følgende muligheder ved abonnementsbetalinger: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=4
Mht. IP valideringen er dette inkluderet eller en add-on i mange open source løsninger i dag. Har du evt. kigget på Joomla, der har denne abonnements/valideringsdel gennem et add-on der hedder AEC?
Vores webshopsystem kan håndtere virtuelle produkter, altså enten salg af dokumenter/filer eller adgang. Her er integreret betaling, både til indløsningsaftale med PBS, paypal mv.
Såfremt du selv er grafisk designer, kan du blot sende os en "klipbar" .psd-fil, som vi skærer til og implementerer.
Derudover kan vi bygge forskellige moduler på, sådan at det ikke ligner en webshop, samt får de forum-funktioner mv. du efterspørger.
Kontakt undertegnede for en uddybende & uforpligtende dialog om dine ønsker, behov og selvfølgelig budget på opgaven.
Vi har arbejdet en del med løsninger der kan håndtere dine behov.
Der hvor det for alvor differentiere er at du jo netop ikke skal bruge en webshop - men derimod en abn. løsning hvor der kan håndteres adgang til indhold (herunder streaming af video m.v.).
Vi kan sagtens løse hele opgaven inkl. hosting m.v. - Send en mail til email@redweb.dk også kan vi tage den videre dialog derfra.