Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af "diæter"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ladet mig fortælle at jeg kan få et skattefradrag når jeg arbejder flere dage udenbys.

Jeg bor i Århus, men har nogle gange være i Kbh. og arbejde. Jeg har været indlogeret privat, så jeg har ikke nogen kvitteringer for hotel eller lignende.

For at tage et eksempel:
    Jeg tager toget til Kbh mandag morgen, og arbejder hos virksomheden mandag, tirsdag og onsdag.
    Om aftenen overnatter jeg hos private, og tager så toget hjem igen onsdag eftermiddag.

Hvordan bogfører jeg den slags, og hvor meget kan jeg trække fra?

Hvilken type bilag skal der bruges?
For god ordens skyld kan jeg sige at jeg arbejder med Webudvikling, hvis det har nogen betydning.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan forklare mig hvordan det hænger sammen :-)

Mvh.
Morten Bock Sørensen
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:39
Hej Morten

Satserne er her:

- og også svar på de fleste af dine spørgsmål. Bogføringsmæssigt: Under "rejser og fortæring", hvis du bruger SS standardkontoplan kto. 10200.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:26
Det er så ikke helt rigtigt hvad der skrives i det link. Al kørsel som ikke er kørsel mellem den sædvanlige bopæl og et fast arbejdssted er erhvervsmæssig kørsel og berettiger til skattefri kilometergodtgørelse, eller for den selvstændigt erhvervsdrivende fradrag med disse satser.

Ved vurderingen af om et arbejdssted er fast ser man på om du har kørt strækningen mellem bopælen og pågældende arbejdssted i mere end 60 dage set over en vilkårlig periode på 24 måneder.

Dvs. om kørsel mellem bopælen og virksomhedens adresse er erhvervsmæssig eller privat kørsel, afhænger af omfanget af ture.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)