Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple iPhone fra udlandet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer. ;o)

Jeg går og overvejer køb af en iPhone.
Jeg kan lige så godt være ærlig og sige jeg faktisk næsten har besluttet mig for at købe en - håber ikke det påvirker jeres svar.

Men mit spørgsmål til jer er:

Ville I købe den over internettet (her tænker jeg mest på ebay) også spare de der 1500 kroner, hvilket jo er ca. 50%, eller ville I ikke tage chancen og tage den sikre metode hos fx. telia herhjemme.

Den chance jeg mener man tager er at der er jo mange der bliver snydt på ebay, isæt med iphone. Der er også den ulempe at den er og/eller skal unlockes, da jeg klart vil beholde mit abb. hvis jeg køber den over ebay. (Betaler kun 59,- måneden, da jeg har haft abb. hos telia i 18 måneder, hvis jeg køber iPhone hos dem, stiger det til 199,- måneden)

Hvad synes I?

Vil også RIGTIG gerne høre fr anogle der selv har købt den ved henholdsvis telia og ebay/udlandet. Rigtig gerne anebefale en ebay-seller ,der måske sælger iPhones igen og igen.

Med venlig hilsen
Jacob.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:37

Hej Jacob

Der er faktisk ikke det helt store at spare ved at købe den i udlandet. Apple har ændret købsproceduren, så man nu køber den sammen med abonnementet og ikke som førhen, hvor man kunne købe den billigt og så ordnede man abonnementer efterfølgende. Det i kombination med, at der endnu ikke findes et softwareunlock til iPhone 3G gør, at jeg klart vil anbefale at du køber den gennem Telia. 8GB modellen vil alti alt koster dig 3.693 kr i bindingsperioden. Det bliver svært at finde en i udlandet hvor du sparer noget for alvor i forhold til, at du ikke har samme mulighed for reklamation, garanti mv. Køber du den over ebay, er der også en der skal tjene penge på handlen og så kan det slet ikke betale sig.

På mit iPhone-forum har dette været debateret en del gange bl.a. her Køb af iPhone i udlandet

Ang. unlock, findes der som sagt endnu ikke noget softwareunlock, så den eneste metode er en kortløsning, der lægges over dit simkort. Dette vil jeg kraftigt fraråde. Udover siden iPhoneguide.dk driver jeg en mindre support-virksomhed og har haft utallige forespørgsler fra folk, der er løbet ind i problemer med disse løsninger. Et typisk problem er at simkortet, pga det ekstra kort, sætter sig fast så det ikke kan komme ud i gen. Derudover er der andre problemer såsom at data-forbindelsen ikke virker ordentligt og at synkroniseringen heller ikke gør. Så hold fingrene for dette og køb enten en iPhone i udlandet der er unlocket (kan f.eks. købes i Italien, Grækenland, Begien m.fl) eller køb den gennem Telia.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:42

Jeg var heldig at få en foræret af fra en af vore kunder der købte den i udlandet og så unlockede herhjemme. Den fungerer fint og jeg skal ikke klage, men jeg kender en som desværre har penge i klemme for 3 stk. han bestilte online - så pas på !

Husk at hvis du unlocker en udenlandsk købt phone, kan det være problematisk hvis du ønsker at opdatere softwaren bagefter.

very nice phone - men pas på!

dbh

Jesper

Tilmeldt 11. Apr 07
Skrevet kl. 08:39

Hej

Tak for svarene, det gik hurtigt.

Jeg har overvejet det nøje nu, og tror jeg ved hvad jeg gør.

Min beslutning er at jeg ikke behøver 3G, da jeg næsten altid har mit eget, eller arbejdet's trådløse netværk at bruge.
Derfor køber jeg iPhone, generation 1, med 8GB. Den koster kun 1500 over Ebay.

Mvh. jacob

Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 09:30

Det vil nok være en god løsning for dig. Den gamle iPhone kan nemt unlockes og fungerer fint. 1.500 kr er en rigtig god pris, hvis den er velholdt.

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 11. Apr 07
Skrevet kl. 12:41

Lyder godt :)

den tilstand er ny - har fundet 3-4-5 iphones der koster mellem 1500 og 1800, fra helt nye :)

Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 13:11

Hvis de er helt nye, så er det på kanten til at lyde for godt til at være sandt. Udsalgsprisen i USA var $399, så en ny iPhone til kun 1.500 kr lyder ikke rimeligt. Man må jo formode, at sælger også gerne til tjene lidt på det.

eBay har dog en funktion der beskytter køberen op til en hvis sum. Der er nogle krav forbundet med det, men tjek det så du er sikret bedst muligt.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 18:03

Jeg hiver lige en gammel tråd frem. Fik du købt dig en iPhone? Kan du anbefale en sælger? Jeg leder også selv efter en 1st gen iPhone uden 3G, så det ville være en stor hjælp hvis der var nogen der vidste hvor man kunne købe dem billigt. Også gerne over Ebay?

MVH Lars Østergaard

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)