Hej Aminoer. ;o) |
Hej Jacob
Der er faktisk ikke det helt store at spare ved at købe den i udlandet. Apple har ændret købsproceduren, så man nu køber den sammen med abonnementet og ikke som førhen, hvor man kunne købe den billigt og så ordnede man abonnementer efterfølgende. Det i kombination med, at der endnu ikke findes et softwareunlock til iPhone 3G gør, at jeg klart vil anbefale at du køber den gennem Telia. 8GB modellen vil alti alt koster dig 3.693 kr i bindingsperioden. Det bliver svært at finde en i udlandet hvor du sparer noget for alvor i forhold til, at du ikke har samme mulighed for reklamation, garanti mv. Køber du den over ebay, er der også en der skal tjene penge på handlen og så kan det slet ikke betale sig.
På mit iPhone-forum har dette været debateret en del gange bl.a. her Køb af iPhone i udlandet
Ang. unlock, findes der som sagt endnu ikke noget softwareunlock, så den eneste metode er en kortløsning, der lægges over dit simkort. Dette vil jeg kraftigt fraråde. Udover siden iPhoneguide.dk driver jeg en mindre support-virksomhed og har haft utallige forespørgsler fra folk, der er løbet ind i problemer med disse løsninger. Et typisk problem er at simkortet, pga det ekstra kort, sætter sig fast så det ikke kan komme ud i gen. Derudover er der andre problemer såsom at data-forbindelsen ikke virker ordentligt og at synkroniseringen heller ikke gør. Så hold fingrene for dette og køb enten en iPhone i udlandet der er unlocket (kan f.eks. købes i Italien, Grækenland, Begien m.fl) eller køb den gennem Telia.
/martin